Slut på julen och snart slut på året

Tog mig en tredje dag på mellandagsrean idag, fast denna gång på mammas vilja. :)
Blev en sväng på Stadium där jag köpte en jacka som jag spanat på hela hösten så nu när den var nersatt såhär 600 kr så passade jag på. Så de blev det för mitt presentkort jag hade där. :)
Sedan råkade jag köpa en najsig tröja på palt också som det var halva priset på så ja nu är det färdighandlat för mig på ett tag, jag har ju faktiskt en hyra och sånt där att betala också.
Men det är ju trots allt bara mellandagsrea en gång om året så man måste ju passa på och shoppa lite då även om rean har varit lite halvdålig i år.
Har även försökt att plugga lite idag men ja det är svårt att komma igång efter en veckas pluggvila men jag måste ju så ska försöka göra lite mer imorgon och kanske komma någon vart för hoppningsvis.
Just nu önskar jag att man kunde ge iväg sina uppgifter till någon annan, jag ha ingen riktig pluggmotivation och det blir inte lättare av att det bara är krångliga uppgifter som jag har kvar.
Men nu är det bara 1 år kvar till examen, shit det är otroligt lite om man tänker efter och kommer gå så otroligt fort. Jag är snart ute i den stora världen, har snart jobb(förhoppningsvis), kan flytta till en större lägenhet, en riktig lägenhet och massa. Vart jag hamnar är fortfarande en fråga..
kommer kännas konstigt och gå klart skolan men samtidigt bra och spännande också, men ja för att klara skolan så måste man ju plugga så istället för att skriva det här nu så skulle jag ju kunnat läsa till plugget.. fast ne jag är trött så hur bra gå det då? :P

Nu ska jag chilla med lite skön musik, innan läggdags, lär ju behöva kliva upp tidigt imorn också(som vanligt) om jag ska hinna med något plugg och kanske även få görs något annat roligt. :o
Höres!

godjul

Nu är julen över och jag har haft en väldigt lugn men bra och härlig jul. Tyvärr har jag inte haft samma julkänsla som jag bruka ha och mycket av de kan ju bero på att vintern är inte lika bra som förra året, betydligt mindre snö och mest is och ingen skönviksbacke öppen på långa vägar...
Men julen var som sagt bra, julafton spenderades hemma med familjen, farmor och robert med en massa julmat och tjockande.;p jag fick massa bra julklappar så jag är nöjd, bl.a så fick jag en ny plattång som var riktigt efterlängtat då min tidigare gick sönder för ett par månader sedan. Fick ett zumbakit så nu jävlar ska jag shaka bort julgodiset, ha iallfall testat två skivor nu och det är svårt men verkligen roligt.:D

På juldagen gick jag och shoppade mig några egna julklappar på rea, ett pumpset(skivstång) och en surfplatta; samsung galaxy tab 3, 32gb. :) dock ville jag egentligen ha sony experia tablet z och va jätte inställd på den men såklart va de rea på typ alla utom den och de skillde rätt mycket i priset så fick ge med mig men den här bli nog jätte bra också,  så den och ett skydd till köpte jag också.:)

Julklappar till sig själv sitter väl aldrig fel. :)
På kvällen blev det filmmys i soffan med hela familjen för en gångs skull, händer inte särskilt ofta.;p
Idag är det sista dagen på julhelgen och jag ha kört shoppingdag nr 2 på rean men denna dag inne i birstahuset tillsammans med Emma.  :D proppat med folk men det känns inte så farlig längre om man nyss varit och trängts i London,  hehe;p. Kom bara hem med smycken och 1 bh idag och tro de eller ej så bli de mellandagsrea dag nr 3 imorgon men denna gång på mammas vilja. ;p
Va typ helt slut efter dagen, fötterna värkte men ändå ställde jag mig och zumbade lite innan mat hos mormor, vet nån som kommer somna fort imornkväll iaf, hehe.

Hoppas ni också hade en bra jul och att ni är nöjd med era julklappar.  :)
Kramisar<3

världens segaste dag

Party hela veckan.. iaf i mina öron då jag dunkar musiken högt genom mina zebrahörlurar.
Så skönt och bara kunna vara i sin egna lilla bubbla ett tag, allt känns så jäkla bra då man matar in massa skön musik in i öronen.  Just nu spelas låten ovanför, också en sån där härlig låt som man kan lyssna på flera gånger om. :)

För övrigt så har denna dag varit grymt seg, klockan 2 trodde jag klockan var runt 6-7, så ni kan ju tänka er vilken lång dag jag har haft idag men jag har hunnit med en del ändå.
Har städat garderoben lite och lagt in alla Londonprylar, jag har fyllt en hel sopsäck med bara skit som legat och tagit plats i mitt vitrinskåp. Saker från min barndom..
Bl.a. så hittade jag denna skönhet, en freestyle, hittade en stor burk/ask med  bara massa stenar som jag en gång plockat på en strand.. Vafan ska jag med dom till liksom? En hel samling med kinderäggsleksaker hittade jag, en gammal tovig hårförlängning och ja allt möjligt. Var nästan lite spännande att gå igenom det där skåpet och känns skönt att ha rensat lite där nu när jag väl kände att jag hade orken för det.
Jag har också hunnit pysslat med det sista i min Rhodosbok, de sista sidorna har jag satt fast lite biljetter och minnesvärda saker som jag har kvar, så nu är det Londonbok nästa som såtr på schemat att fixa men den kommer inte alls att bli lika stor och fyllig som denna. :)

Eftersom det här är världens tråkigaste söndag så ska jag fortsätta med att njuta av musiken ett tag.. sen vette tusan.. plugga? nje det får bli imorn!!

London 2013

Resan som jag och Nita pratat om i ca 1 år ha äntligen blivit av och det är en resa jag verkligen kan kalla ett äventyr!
Resan mot London startade vid kl 08:00 på måndagmorgon med tåg från Sundsvall- Arlanda, flygresan startade vid ca halv 2 och gick jätte bra. =)  Förväntansfulla tjejer blev direkt lurade av en taxichaufför, vi tänkte att ta vi en taxi nu så vet vi att vi kommer rätt direkt.  aa jo tjena, föreförsta måste chauffören tagit en rejäl omväg för att göra resan extra dyr och sedan så hade han noll koll på vart vårt hotell låg och åkte i cirklar och skulle fråga folk, ha de inte bättre koll än så? Nedu de blev en jävligt dyr taxiresa men fram kom vi tillslut iaf och tänkte vafan är det här, såhär såg det inte alls ut på bilderna då vi bokade hotell och som vi förstog det så skulle det inte ligga sådär långt bort heller som det gjorde.. Men ja vi kände oss lite lurade av Expedia som vi bokat av och hade hamnat på ett ställe som heter Southall(lillindien).. Men vi skulle ju bara sova där så sån fara var det ju inte, men det kunde såklart ha varit lite närmre men nu vet vi det till nästa gång och vet precis vart man kan bo.
Där vi bodde nu tror jag att halva Indien bodde också, det var t,o,m så att man kunde välja om man ville ha indisk eller engelsk frukost på morgonen. xD
Tisdagens försök att ta sig till oxford circus va ju ett äventyr skulle man kunna säga, vi fick hjälp av en gubbe.. trodde vi ja.. antingen blålurade han oss totalt men han verkade ju snäll så han kan lika väl ha hört fel och missuppfattat oss.. men ja vi hamnade på ett tåg 8 mil åt helvete, ut på landet till ett annat ställe som hette Oxford. xD Vi satt på det där tåget i några timmar och tänkte ska det vara såhär långt? ska vi verkligen åka åt det här hållet, aja den ta väl en annan väg då bara, kanske därför det ta lite längre tid...
Tillslut fattade vi att det här kan inte vara rätt, inte en endaste liten stadssyn på långa håll utan det vi såg var fält, åkrar, traktorer, kullar åsådanna saker, det var jätte fin miljö åså där men det var ju så fel. xD
Vi skulle ju inte ut och mjölka kossor direkt.. och det fula var att våra oysterkort som vi åkte med på bussar/tunnelbana och liknande funkade ju inte där eftersom Oxford inte låg i London så vi kunde varken ta oss ut från perrongen eller på ett tåg. Som tur var så fixade en snäll vakt så vi kunde åka tillbaka ändå, gratis, så ca 4 timmars åkande gratis.. ;P
Tillslut kom vi rätt iaf och det blev en del shopping :D Vi var rätt trött och slut på kvällen då vi kom hem efter allt resande och trängsel bland folk.

På onsdagen var det bra väder och vi kunde kolla lite sevärdigheter,fota, shoppa ännu mer åså, tro vi gick så mycket att fötterna blev runda och mina strumpbyxor hade seriöst slitits sönder. :o
En bra dag med andra ord utan kaos!! :)

På torsdagen hade vi hoppats på en helt kaosfri dag men icket, här fortsatt cirkusen..
Det börja med att tunnelbanetåget stänger sina dörrar precis då Nita kommit på och vi tröck som fan på knapparna för att försöka få upp de igen men det gick ju inte så där for Nita iväg och ensam kvar på stationen stog lilla jag lite halft orolig och panikslagen.. Som tur är så gå de många tåg ofta där så det kom ett nytt ganska snabbt därpå men ni kan ju tänka er hur nervös jag var då att det skulle bli fel och att jag skulle hamna åt fel håll!!! Frågade folk 3 gånger seriöst och fick berätta att jag tappat bort min kompis för att de inte skulle tro att jag va helt pucko som frågade massa..
Men vi återfann varann i Bank igen och tänkte att låt resten av resan gå helt felfritt nu, snälla..
Hmm?? Nitas biljett gick inte att skanna av till väskkontrollen så jag kom in men inte hon, men då nån annan drog biljetten så funkade det konstigt nog..
Jahapp väskkontrollen då.. ja men det här gick ju finfint.. ne vänta här nu.. wtf MIN väska svänger in på kontroll.. men va i hela helvetet tänkte man då men så slog det mig i huvudet att det var en julklapp som jag glömt tagit ur den väskan som jag vet inte skulle varit där och bara för att han visste att det var jul och det var en julklapp så behövde han inte öppna den och jag fick behålla den.
Nä men då sen så funkade inte våra biljetter innan vi skulle kliva på, det bara pep och pep och då skulle vi tydligen vara tvungen och byta platser på flygplanet också, visst de gjorde väl inte så mycket men undra varför?
Så ja denna resa ha ju verkligen varit en cirkus, men samtidigt ett äventyr och vi ha garanterat fått se mycket mer än många andra! :) Och vi har ju lärt oss rätt mycket också utav denna resa. :P

Flygningen igår gick bra, dock va de så sjukt disigt innan de blev mörkt och rejält mycket luftgropar så kändes som man hade tryck i huvudet hela tiden så gick ju knapt och tänka men vi hade kortlek iaf så resan gick rätt fort ändå.
Sedan blev det mat och chill i några timmar på Arlanda innan tåget skulle ta oss hem igen så vi var inte hemma förän vid 12. :)

Men det var en bra resa trots lite cirkus och strul men det var iallfall inte sista gången jag åkte till London. :) Bilder kommer upp någon annan dag. :)

*BTW gud vad gott det var med svensk frukost imorse! den brittiska maten var inte riktigt min smak ;P*

helgen =)

Jaha då var denna helg snart över också då. :)
I fredags klev jag upp as tidigt(halv 7) och skrev klart en uppgift och sedan vid 11 tiden drog jag på Birsta med Tobbe. :) "Hade inget val" sa han men det var faktiskt väldigt roligt. :P
Vi provade massa fula kläder, normala också såklart men haha vet precis vad jag ska kolla på för bilder nu om man behöver skratta, ena såg värre ut än den andra.. xD HAHA hade gärna kunnat delat med mig utav nån "snygg" bild men vet inte om jag vågar ifall Tobbe blir lite suris på mig då. :P HAHA!!!
Aja jag handlade ingenting förutom julkort och alkohol, sparar mig till London ja så få inte köpa så mycket. :D
Senare på kvällen blev det party hos Tobbe med trevligt folk. :) Var tänkt att det skulle bli en förfest och sedan utgång men slutade med att det blev hemmafest istället. Men det var en bra och rolig kväll tycker jag. :D:D
Dock var inte alla lika rolig igår, hela världen kändes typ död, alla va väl så slut så ingen orkade prata eller svara om man skrev eller nått. Eller så var alla och såg Hobbit på bio.. :P. Så sjukt uttråkad var jag och inte orkade jag plugga särskilt mycket heller då man var en aning trött men lite lyckades jag få gjort iaf. :)
 Inte nog med att det var tråkigt, hela huset här var dött också, mamma och pappa sov på hotell och Mathias och Victoria var ute och åt middag på restaurang och greja så var skit tråkigt och göra mat till bara mig, borde jag väl vara van med nu men ändå as tråkigt.. :o
Fick iaf sällskap av Mathias och Victoria senare under kvällen då det blev fruktsallad, glass och sunes jul mys. :D hihi, så det var en lugn men ändå helt okej lördag. :)

Idag har jag ätit julbord på Ikea med familj och släkt. :D(nyss) Kan säga att man rullade nästan ut därifrån, gick ju iaf inte hungrig därifrån. :P Dock lite less på att det inte kan stå lappar om saker innehåller typ nötter för inte tusan trodde jag att en ostkaka innehöll mandel iallfall!!! Såklart så ville jag smaka då jag inte visste om jag tyckte de va gott eller inte, inget jag bruka äta liksom.. skulle jag ju inte ha gjort!! :o
Blev jätte konstigt i halsen och fick tungt och andas, inte nog med de så mådde jag skit illa och hade eller jag har kanske man ska säga jätte ont i magen så det gjorde ju inte saken bättre.. typiskt, dumma allergier och besvär man ska behöva ha. :( Kommer snart inte våga äta ute längre heller.. :O
Efter nyår ska jag ta väl hand om min mage för vill inte vara en flodhäst varannan dag typ eller må illa hela tiden.. :o
Nu fastnade jag på golvet en sväng, matkoma, trött som fan!! Sedan väntar jag på en tvättmaskin och lite grejer i torktumlaren som jag behöver för att kunna packa till morgondagens resa till London. :D
Känns inte som man ska resa nånstans imorn men kommer bli jätte roligt. :D
Imorgon klocka 8 går tåget mot Arlanda så det blir till att kliva upp tidigt. :D

Hoppas ni har haft en bra helg, vi hörs igen till nästa helg skulle jag tro. :) PUSSHEJS!

Torsdag!

Hallå hallå! Vad blåsigt det var idag, iallafall så blåser det lite i Gävle vet inte hur det ser ut i övriga Sverige!!
Jag var faktiskt uppe rätt tidigt idag, klockan ringde vid typ halv 9 så då låg jag i sängen och kollade på julkalendern till typ 9 innan jag klev upp och gjorde någon fika!:) rätt mysig och skön morgon ändå och veta att jag inte kommer måsta plugga idag som typ varje annan dag!!
Drog ner till gymmet runt 10 så var ute rätt tidigt också, kanske börjar bli pensionärsvarning? Närå men för att hinna med lite träning idag så behövde jag komma iväg tidigt, dock va de typ jag och alla pensionärer där, men det gjorde inte så mycket, skönt när det är lungt där tycker jag!
Så ja tränade där i några timmar, sen drog jag och åt lite på donken, fyfan vad äckligt det var, ville typ kräkas efteråt men jag behövde ju ha nån mat innan tåget så va gö man inte då men nästa gg är jag nog fan hellre utan!
Ha köpt årets första julklapp idag, till vem säger jag inte och inte vad heller hihi ;D  men resten ska jag försöka hitta i London!:D
Nu hoppade jag precis på tåget som ska ta mig tillbaka till Timrå, så hejdå Gävle ännu en gång och hej igen Timrå!:)

Tbx till Gävle en sväng

idag är det i stort sätt pluggvila för mig då jag ska åka ner till Gävle en sväng idag.  :)
De enda jag kommer kunna göra på plugget är att försöka leta upp ett referat som jag lycktas tappat bort och VILL/BEHÖVER ha! Det bli min tågsyssla och hitta jag det inte så blir jag besviken för det stog väldigt bra där jag hittat det..
Anledningen till att jag ska ner till Gävle igen är för att jag glömt en del viktiga saker, fick inte med mig allt hem för väskan var så jäkla tung, vägde typ 40 kg så mina axlar gick halft av.. Det kanske inte låter så tungt men tro mig det var det så min egen kroppsvikt att bära på det också.
T.ex. så behöver jag en del böcker till mina uppgifter som blev kvar, jag VILL ha min kamera i London och jag kanske behöver mina vinterskor också om jag ska ta några promenader ute i snön! :P
Så jag åker dit idag och tillbaka imorn så blir bara en snabbvisit, tänkte ta en dejt med gymmet imorn också innan man åker tillbaka så inte mr.gym kommer sakna mig allt för mycket, eller bli allt för svartsjuk på Eilertz supergym. ;) hehe.
Tänkte också ta en sväng på kåren idag och hjälpa till att tömma taccobuffén lite då det är buffétömning med trubadurer där idag. Låter som jag ska åka ner till Gävle bara för att äta men när tackade jag nej till taccos liksom, tjejen som skulle kunna äta det varje dag ungefär. ;) Haha ne men det ska bli kul, man få ju passa på när man är där och det är något trevligt liksom. ;P

Ha en bra dag alla, godnatt tänkte jag säga men aa kram på er <3 ;D

Öronporr och mys!!!!

Skaffade mig lite nya ljus idag, eller ljuslyktor kanske man säger. :) Jag älskar ljus, tycker det är fint och mysigt så skulle kunna köpa massa sånna saker, synd bara att man inte har plats för hur många som hellst, inte nu iaf i min lilla lägenhet. :P  Men de turkosa och lila köpte jag idag, kunde inte motstå, de var bara så fina liksom och sa typ : köp mig och tänd mig!! typ xD Julljuset är väl rätt nytt de med då det inhandlades i Ljusdal. :) Gjorde det lite mysigt vid soffan på mitt rum ikväll och chillade lite efter en dag då man stirrat sig blind i massa böcker. Känns som jag inte kommer någon vart med plugget trots att jag sitter med skiten och läser nästan varje dag. :O Känns som jag kommer få plugga hela mitt jullov, känns sämst. :/ Men den här mysiga stämningen med ljus och skön musik som öronen njuter av får mig att koppla av och tänka på annat för en stund och det kan vara skönt ibland och bara låta hjärnan vila från allt tänkande och ögonen från allt läsande.
Denna låt får stå för dagens öronporr som jag kallar det. <3 Denna är en sån låt jag kan lyssna på flera gånger om, och när man kollar på denna video till så blir den mer underbar, jag önskar jag var där typ, vilken känsla det hade varit. Just nu dunkas denna låt högt i mina öron, den är grym både som festlåt, att tagga till något och funkar väldigt bra att bli avslappnad till också så ja jag avslutar dagen på bästa sätt.. :)

Imorgon är det en ny dag fullt av plugg, men även lite kalasande för min mamie<3 :)
Godnatt! :)

Går i ide, vi hörs närmre jul.

Duktigt ställde klockan på halv 8, kom upp kvart i 9.. trött tjej!! Vill sova är så jäkla trött och har sjukt ont i axlar, armar och rygg efter den tunga packningen igår, sjukt vad den vägde bly alltså!
Nu har jag iaf lämnat Gävle för i år, avslutade det på ett bra sätt med lunch/fika med Julia och Elin på Waynes, både gott och mysigt. =)
trots att jag kom hem vid middagstid igår så har jag redan hunnit med en liten BIrstatripp, snabba puckar här, hann typ bara hem och äta och fara in dit en sväng, men de var trevligt. ;P

Men nu är det såhär att det jag egentligen skulle in och skriva här var att jag går i ide nu ett tag.. Jag MÅSTE bli klar med så mycket plugg som möjligt innan jag åker till London och det är väldigt snart så ja hej och hå kämpa på säger jag och går in pluggvärlden.. ursh och fy!!!  Får se om man överlever för pepp är man då fan inte..

Men ja!! Vi hörs när jag är klar med plugget som sagt, BYE!!

jullov

Hallåhallå! :)
Idag hade jag sista dagen i skolan, vilket innebär jullov nu!! :) Eller ja helt pluggfritt är det ju inte då jag har några uppgifter kvar att göra innan jul men jag hoppas på att få hinna njuta av lite ledighet också. :)
Sista dagen i skolan avslutades med avslutningslunch med klassen på Restaurang Absint, Buffé där det fanns både vanlig mat och julmat, gott! :)
Fortsatte dagen med packning där det kommer att bli ett stort problem, hur fasen ska jag få med mig allt på tåget? Som vanligt då man ska hem för julen eller för sommaren så vill man ha med sig halva lägenheten ungefär, eller ja iaf halva garderoben. :o
Min resväska är smockfull, har fyllt en ryggsäck, så är min nesecär en egen väska, men den kan man sätta ovanpå resväskan som tur är, men sedan har jag ju datorn och yttligare en väska också..  så totalt 5 väskor.. hur ska jag orka bära allt eller kunna bära allt? Morgondagens styrkepass asså!! ;P

Aja nu myser jag i soffan med lite godis, tända ljus och lite tvtittande, har ju planerat att försöka utesluta godis helt eller ja en längre tid vid årskiftet så jag passar på och tjockar lite nu så jag ska bli äckligt less på de. ;P Nä men jag tar mitt bakisgodis idag istället för igår. ;) HAHA sen tröstar jag mig med att jag ha ont och tryck över bröstet.. :O INTE BRA!! vill träna men jag avaktar lite så det inte blir värre, vill gärna inte ha nå luftrörskatarr eller lunginflammation IGEN så bäst och avakta några dagar och se om de försvinner. :)
Får träna bort min "onyttighetsvecka" om nån dag, HAHAH!! :P

AJA ha det super bra! :)<3

Ljusdal

Vafan märkte nu att jag se ut att ha värsta manskroppen på den största bilden längst ner!!! haha va fult!

I helgen har jag varit i Ljusdal och sett Elins hemstad och det har varit en rolig och mysig helg. :)
Till en början kände jag mig dum, hade dåligt samvete över hur krånglig jag är med maten, tyckte så synd om Elins mamma som blev lite orolig över vad man bjuder någon som är känslig för både laktos och gluten. Men det blev jätte bra, de var väldigt snälla så man kände sig välkommen. :)
På fredagen blev det taccos som var hur gott som hellst, kommer aldrig tröttna på den maten, skulle kunna leva på de. xD HAHA . Senare tog vi en liten biltur och Elin visade mig lite ställen åså innan vi åkte hem till en kompis till henne och såg på idol och surra lite. :)
På lördagen blev det en sväng på.. öh stan? byn? haha vette tusan vad de kallar de men där de fanns lite affärer iallfall. Vi tog en fika på ett café där som det blev lite allergistrul för mig, jag brukar vara jätte noga med att se till så att inget dåligt ska finnas i det jag äter men denna gång va jag så inne i att jag skulle ta en tablett för laktosen och satsa på att få något glutenfritt  då det sällan finns något där båda ha uteslutits. så jag glömde olyckligtvis att fråga om nötter som också är VIKTIGT!! Köpte mig en fin liten marängbakelse som visade sig innehålla hasselnötter så blev lite sväld i halsen och fick tungt och andas men det gick bra, fick som tur inte i mig så mycket utav det innan jag märkte det. Fick byta till en kanelbulle, de enda som va gluten som inte innehöll mandel eller hasselnötter, såklart just de nötter som jag inte tål, typiskt.  Men det var en trevlig dag endå som slutade med god middag hemma hos Mikaela innan förfest med några fler. :) Efter de blev det utgång där paradise hotel Jeppe och jeppe befann sig, höhö. ;P
Kul fest!! Men fyfaan vilken bakfylla vi hade dagen efter. Tror jag aldrig haft sån där hemsk och äcklig bakisdag, kunde typ inte få i mig nånting och mådde så sjukt illa, magen va kraschad och allting snurrade, ne ursh och fy. Vi låg i sängen typ hela dagen och halft dog.. Det värsta va väl ändå att man skulle åka tåg hem igen, Elin hade turen och va ledig idag så hon stannade kvar en extra dag men jag fick iaf åka tåg och tåg + bakfylla+ åksjuk på det, ingen bra kombo, var inte långt ifrån och kräkas då kan jag lova, fick tänka på andningen hela tiden.. :o
Fick iaf i mig lite korv och strips från Sibylla på kvällen då jag kom hem så de va ju bra att man fick i sig nånting, nya dieten de där kanske, kan ju lova att man inte vill ha nån mat iaf. ;P Ursh

Men det var en jätte bra helg, så tack för det <3:)