lördagsmys

Full rulle- kanelbulle
Idag har jag hunnit med en hel del och då är klockan bara middagstid ändå. Började med en tidig morgon, klev upp runt 7 och fikade en god och stadig frukost för att orka med lite skidåkning med mitt härliga skidskolegäng. Bilturen till backen var ju inte den roligaste då det snöat en del i natt och vägen utanför mig var ju inte direkt plogad, så man fick åka i värsta spåriga djupsnön. Sedan när man kommer till en korsning så hade de plogat där men.. högen de plogat ihop var ju för hela utfarten så man bah: jahaaa hur tänkte ni nu ploggubbar?? 
Inte nog med det och att de va dimmigt och sladdigt som fan så stog det den lastbil fast i skönviksbacken precis innsn där jag skulle svänga av mot backen så tyckte den stog lite olämpligt men men, fram kom jag iaf och då började det snöa riktiga lappvantar, snöflingorna var enorm så det blev ett riktigt mysväder så jag passade på att bygga en snögubbe som jag tro vi döpte till Bert-ola-herbert, lite oense om namnen så det blev ett trippelnamn. 
Söt blev han iaf!!!:D 
Hade iaf en rolig och spännande dag både med skidlekisgruppen och skidskolan.
Efteråt blev det hem och baka bullar och träna lite så nu chilla jag innan middagen med lite varm choklad och en bulle, mums mums.
 
Ikv bli de ganska lungt skulle jag tro så man orka upp och köra på med gänget imorn, avslutning vilket innebär massa skoj.. :D 
 

Kommentarer
Postat av: Elin

Men alltså, hur sött är inte det där uttrycket?! Snöa lappvantar?! Mamma är från Norrland men jag har nog aldrig hört det där uttrycket förut. (antar iaf att det är norrifrån)

Svar: haha :D ja man bruka säga så när snöflingorna är enorma. :D heheh
Elin Andersson

2014-02-08 @ 17:29:39
URL: http://calpislemonad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0