Uppgift 1

Det här har vi pysslat med på skolan idag, att göra en näringskedja genom att gå ut och fånga lite djur och växter och pussla ihop vad som äter vad åså. :P
Praktiska uppgifter tycker vi om!! Dock så tycker jag inte om äckliga små kryp, spindlar åsånt. :(
Lite fult att ingen lärare hade förvarnat oss att vi skulle vara ute så var ju många som inte alls var klädd för att gå ut i höstvädret en stund. Jag själv hade t.ex. en stickad kofta under min väst så blåste ju rätt in i armarna, hade jag vetat att man skulle vara ute så hade jag ju valt en jacka istället eller en annan tröja. :O :P
 
Men men annars idag har jag försökt att börja med lite städning här i hemmet. Blev en sån här rensnings städning som kan vara bra att göra ibland och hittade bl.a. en hel del nya pennor och sudd som jag inte visste att jag hade så nu bytte jag ut alla pennor i mitt pennskrin till lite nya och fräscha. :P
Ska städa riktigt imorgon så det blir lite fint här, är ju ledig då så då har jag kanske mer ork och tid. :D
Ska göra egna köttbullar imorgon också, har faktiskt aldrig testat på det men verkar inte vara så svårt så det ska jag testa och hoppas att jag lyckas! Så lite fredagspyssel ha jag att göra i alla fall. ;P
 
Nu bli det en riktigt lugn kväll tills det är dags att sova!! :P Längtar tills jag är frisk och kan göra lite roliga saker!!
 

Kommentarer
Postat av: Zenitha Nordqvist

Egna köttbullar är sjukt mycket godare än köpta tycker jag. Har dock inte gjort egna själv men har tänkt göra det flera gånger men redan haft köpta hemma då, så kändes onödigt. :)
Skulle också behöva rensa lite. Trodde det skulle bli så vid flytten men kunde inte packa för jag jobbade så mycket så blev panikpackning, haha! :D

Svar: Jag är väl egentligen inget jätte fan av det, gillar inte biffar åsånt men köttbullar är ju mindre så kanske funka bättre. :)
Anledningen till att jag vill göra det är för att färdiggjorda köttbullar innehåller ämnen som jag inte får äta under foodmapdieten så då får man göra egna som passar. :D
Och jag hoppas att de ska bli ätbara! :D
Köttbullar bruka räcka länge också, tänkte på det du skrev om att du redan hade massa hemma då. Ibland kan jag tycka att jag ätit massa köttbullar men ändå ha en hel del kvar liksom. xD knepigt.

Jaha, ja flytt bruka ju va ett bra tillfälle att rensa, men du få ta någon dag när du har tråkigt och inget och göra typ. ;P
Elin Andersson

2013-09-26 @ 22:49:27
URL: http://nitashundvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0