medecin på medecin...

Jag vill bli frisk!! Kunna träna och leva livet som jag gjorde innan. Kunna känna att jag ha den där orken och energin så jag faktiskt orkar göra saker.
Jag är ingen stillsam person egentligen och trivs inte bra som det heller, jag vill må bra och kunna göra det jag mår bra utav.
 
Idag har jag spenderat två timmar på vårdcentralen, ha tagit lite prover och fick även veta att nu har jag lunginflammation, ingen tvekan om saken för det hördes tydligen väldigt klart och tydligt. :o
Så nu är det dags för pencelinkur nr 4(eller 4,5 om jag ska vara noga) + pulmicort varje dag i ett bra tag frammåt..
Sjukt att man ska behöva vara sjuk så länge, snart uppe i ett halvår och av den tiden så mådde jag endast hyfsat i 1,5 vecka och de va då jag va på Rhodos och tack och lov för att jag fick vara hyfsat bra den större delen av tiden där iaf. :)
Ha ätit 2 pencelinkurer för halsfluss, 1 för näsbakterier, sedan de jag kalla för halva är 5 dagars dos av några tabletter för luftrören och nu blir det dumma, elendiga tabletter 3 gånger om dagen igen i 10 dagar.
Och hela den här långa tiden har varit hemsk.. från att ligga helt döende med hög feber, må as illa så man knapt kunde äta och helt svullen och ond hals, till att ha hosta i alla dess former, rejäl snuva, någon släng av ögoninflammation var det där ett tag också, svårt och andas så det piper, ont i lungorna, känt sig helt orkeslös och ja de ena och de andra.. :o Hur ha jag klarat mig igenom skolan egentligen? Igenom jobb?
Att plugga när man inte ha full ork är inte det lättaste men jag försöker ju i alla fall.. jag vill ju bli klar fort egentligen men jag får ta lite i taget för att kunna orka koncentrera mig.
Jag är as trött men kan inte ens sova normalt för antingen hostan eller andingen och jag minns inte sist jag fick sova tillräckligt bra... 
 
Känns surt att jag lagt ut en hel del pengar för att få träna så kan jag inte ens utnyttja de korten.. :O Få fan knapt ta en promenad för få inte bli svettig/ansträngd och ha blivit varnad att om jag börja för tidigt med träning så är risken väldigt stor att jag åker dit igen.. känns ju roligt.. :O
Ne nu ska jag vila lite så jag kanske orkar skriva något på uppgiften ikväll..
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0