Födelsedagshelg

Ja då har man blivit 1 år äldre då, hela 21 år, vart tog tiden vägen?
Åkte hem till Timrå i Torsdagskväll,  va en månad sedan jag var hemma nu så har varit roligt och skönt att få komma hem till familj och släkt en stund, hann dock inte träffa så många vänner då jag är sjuk och haft annat för mig men det kommer fler tillfällen.
 
I fredags så åkte jag och Mathias och handlade lite sedan lagade vi mat tillsammans som blev taccos, en riktigt god födelsedagsmiddag om jag få bestämma. :)
Kvällen spenderades på Eon där det blev hockey: Timrå- Västerås. Dock så gick matchen inte alls något vidare och motståndarlagets suportrar var divigare än ja... AIK.. ursh.. Ska inte ens gå in på allt de höll på med men det var bara skit..
 
Igår lördag så kändes det lite mer som om det skulle vara min födelsedag eftersom jag firades av släkten då.
Var perfekt väder, jätte varmt och skönt och tror det aldrig varit sådan sommarvärme då jag fyllt år någon gång så vi kunde sitta ute och fika. :D Eftersom jag inte tycker om tårta så mycket så valde jag bort det i år, vem har sagt att man måste ha tårta då man ha kalas?? Jag valde istället att göra en fruktsallad med glass eller grädde. Gott, fräscht, nyttigt, vitaminrikt och ja kalasigt det också. :D  Man kan göra det enkelt för sig också, speciellt då man inte hunnit baka heller.
 
Pappa bjöd på gomiddag på Kina efter allt kalasande sedan blev det en lugn kväll i soffan med lite lördagsgodis och läsning av en hälsotidning. :) (låter som jag inte gjorde annat än att åt :o) När man inte är frisk och i topp för fest så får man passa på att ta de lugnt med familjen istället, funka bra det också. :)
 
Fick flera bra saker i present, ha inte hunnit fixa några bilder på allt med det kanske kommer. :)
Men nämna vad det var kan jag iaf. :)
- Ett boxningsset, säck och handskar, upphängd och klar!! :D Typ det enda jag hade önskat mig så det blev jag jätte nöjd över.
- Ett armband som jag fick förra helgen i förskott
- en rosa tekopp och en fin te-sil med ett turkost hjärta.
- en tröja
- ett träningslinne
- duschgrejer
- biopresentkort
- 500 kr på stadium
- 500 kr löst
 
Tror inte att jag har glömt något. =)
Idag så har jag haft en shoppingdag med mamma på Birsta då jag bl.a. kom hem med 2 par skor och en tröja.
Kan visa en bild imorgon kanske. :)
Fick lite mer födelsedagsbesök idag så har hunnit med fika idag åh. xD Man få passa på såhär sista dagen som onyttig för sedan smäller det, kommer berätta mina planer i ett separat blogginlägg.
Ikväll blir det bingolotto då jag vann en ny lott förra söndagen, så hoppas på en storvinst nu, massa pengar eller kanske en resa, vore inte helt fel. ;P

Ska försöka fixa lite bilder som sagt på dagens inköp. :D

Kommentarer
Postat av: Zenitha Nordqvist

Fruktsallad är ju bättre än de frysta köpta tårtorna som mamma bjöd på.. Hahah! :)

Svar: Haha ja! :) Det går att äta mer av fruktsallad också för de ha inte samma äckliga mättnad. :P
Elin Andersson

2013-09-16 @ 10:40:59
URL: http://nitashundvardag.blogg.se/
Postat av: Zenitha Nordqvist

Åt typ inget av tårtan ändå för det smakar ju typ bara socker... :o
Fruktsallad äter jag helst som den är, utan glass och sånt. Haha! Godast så tycker jag. :)

Svar: lät inte så gott med sockertårta. ;P
Jag tycker fruktsallad är godast med vaniljglass men går bra att äta utan också såklart. :)
Elin Andersson

2013-09-16 @ 17:49:38
URL: http://nitashundvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0