känner lugnet

Halloj!
Sitter och lyssnar på jullåtar och känner lugnet, jullåtar är verkligen avslappnande tycker jag, det är typ mysig musik som man blir på bra humör utav.  Dock så kanske det inte är så avslappnande för de som inte tycker om julen kanske men för mig fungerar det jätte bra.
Lyssnade nyss på "mössens julafton" och fick en rolig tillbakablick till min första Vfu(praktik) här i Gävle.
Det var den här perioden alldeles innan lucia så vi skulle ju träna på jullåtar såklart och jag minns hur fel det kändes för mig att sjunga den låten när alla andra pratade/använde helt andra Ö än jag, så skulle man sjunga ord som nöt och söt. Jag minns också hur jag blev "rättad" när jag sa ett efternamn med Ö i och jag tyckte ju att vafan jag säger ju så, spela roll om jag inte ha samma ö men det är fan samma efternamn tyckte jag.. :P Lite roligt när man tänker efter, inte alltid så lätt att komma till en ny stad då det gäller dialekter.
Blir fortfarande halvt mobbad av vissa kompisar här för att man säger vissa ord "konstigt" enligt dom. :O :P
 
Aja kul och tänka tillbaka på gamla minnen ibland, men men ikväll kommer iallfall mamma och pappa hit, sedan drar vi vidare till Sthlm imorgon så ska bli jätte mysigt och roligt. :D
Ska också julpynta ikväll, så min lägenhet kommer också bli mysig de här sista veckorna jag kommer att vara här innan jul. :) Egentligen är det ju onödigt att julpynta då jag drar hem över jul men jag tycker att det är mysigt och vill göra det iallafall!!!  Har inte så överdrivet mycket julpynt heller, lite lagomt sådär till min lilla lya. ;P
 
Men men nu ska jag slänga lite sopor och handla lite yogurt till frukosten imorn så jag uppdaterar mer nångg i helgen och såklart efter sthlmstrippen så ha en superbra helg alla<3 :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0