Såhär har min påsk varit!!

Ursäkta för sämst uppdatering men jag har verkligen haft mycket och göra och ingen ork och tid till att skriva tyvärr.
Men ska väl berätta lite endå om v.13, vad som hänt och hur min påsk har varit.
 
Måndag: En helt vanlig praktikdag som gick rätt så fort, det var super fint väder så tog en långprommis med Elin runt om halva Gävle typ. xD Promenaden slutade på strax under 13 km och min kropp var ganska slut efteråt, eller ja det gjorde nästan lite ont i kroppen för att jag gått så länge, men det var också skönt att få vara ute så länge.
Tisdag: Var till Heliga trefaldighetskyrkan med förskolan på sån här påskvandring eller vad de kallas för då de fick höra en saga om Jesus och varför vi firar påsk. Eller saga och saga, lite som en teater kanske med olika stationer inne i kyrkan, denna dag var ganska bra faktiskt.
Gick på Willys och handlade billigt påskgodis efter jag slutat och hade ont i huvudet så blev tyvärr ingen träning.. istället satt jag hemma med godis och verktabletter framför en film.
Onsdag: Ännu en dag med huvudverk så det blev dåligt med träning..
Passade istället på och diskade upp en stor diskhög, packade resväskan och allt sånt där som behövdes fixas inför några dagar hemma i Timrå.
Ingen speciell dag om man säger så..
 
Torsdag: Förvandlade mig själv till påskkatt(påskkärringarnas katt som barnen sa) och barnen fick klä ut sig till påskkärringar, kaniner och sånt där om de ville. Vi fick träffa på påskbjörnen då påskharen hade så himla mycket så hans kompis påskbjörnen fick rycka in istället( de hade ingen kanindräkt) ;P. Tillsammans med björnen fick barnen leta efter ett påskägg som låg gömt på gården så det var verkligen en rolig dag.
Var tänkt att jag skulle jobba till 6 först sen hade jag fått dragit ner de till 4 så jag skulle kunna ta mig till Timrå men typ tågen var ju fullbokade och allt så visade det sig att en tjej som jobbade där den veckan skulle till Sundsvall så fick åka med hon och en till tjej hem då, väldigt skönt och åka bil och då fick jag dessutom sluta halv 3 istället eftersom hon slutade då men det gick bra för min llu satt det va ju bra.
Blev mat på Sibylla innan vi drog iväg, var typ stopp as länge för va så mycket bilar på vägarna + en olycka liksom men tillslut så kom vi iväg i normalfart som tur va.
Kom hem vid typ halv 7 så då passade jag på och umgicks lite med min kära vän springbandet som jag saknat lite nu när vi varit ifrån varandra en månad. :P
Fredag: Klev upp tidigt och drog till Birsta med mamma för att leta lite kläder inför kvällens temafest jag skulle på sedan blev det en sväng ut till Söråker och hälsa på Jonas m.familj. :)
Hem och fixa sig och vilket stress det blev och vad less man blev att man inte fick till någon bra frilla men tillslut så nöjde jag mig och tyckte att jag blivit 20-talig nog för att gå på 20-tals fest hos Ella.  :D
fjädrar,nät, päls och volanger, riktigt stiligt asså. ;) Inte direkt så man ser mig i päls varje dag.
Kvällen var väldigt rolig och trevlig. :D
Lördag: Vi gick och la oss efter kl 5, det blev fiskpinnar och strips till nattkäk framför Harry potter, rätt najs. :D
Sedan vakna man kl 7, så 2 timmars sömn efter fest är ju inte sådär jätte roligt men jag var pigg ja och var väl den enda så drog hem vid 10 typ då alla andra började vakna till liv. xD
 
Spegel, spegel på väggen där, säg vem som vackrast i landet är.. ;P
Jag som ville träna mycket i helgen men eftersom jag lyckats gjort illa foten så den va svullen och öm så blev det inte alls av.. :(
Istället blev de en trip till Dollar med mamma, sedan sätta sig ute i solen en stund med musik och korv med bröd, rätt skönt faktiskt. :)
Runt 4 så började det kännas att jag bara sovit 2 timmar så redan då höll jag på somna, men fick så lov och hålla mig vaken för att äta lite middag hos farmor. Kom hem runt 8 så hade jag lite myskväll med mamma och pappa och jag bruka sällan somna i soffan, bruka vara mammas grej att göra de men vid 9-halv 10 så hade jag somnat, så man var lite trött. xD
Söndag:  Idag har jag varit i backen och rastat brädan lite, min lilla pärla. :D
Var där med Erika och var superfint väder så vi tog upp väskorna med fikat på toppen och satte oss där i en snöhög, inte helt fel kan jag säga.
Ikväll har jag varit ute på en prommis med pappa sedan slappat lite vid tvn, helt okej söndag liksom. :)
 
Aa men som ni kanske förstår så har en hel del saker hänt under påskveckan för mig och det har varit en bra vecka med bra väder, massa gott och äta och träffat fina människor.
Dock så kan de här påskgodiset vara till för och nackdelar.. Fördelarna är att när man ätit de typ hela veckan eftersom de hör påsken till så blir man ganska så godisless och då kommer man inte vilja ha sånt där onyttigt på ett tag framöver, vilket är bra. Nackdelarna är att ja godis hör ju som sagt till påsken och då blir det mycket sånt och ja annat onyttigt också under typ hela veckan så jag har gått upp ca 2-3 kg under denna vecka, inte så jätte roligt men sedan blev det ju också en dålig träningsvecka jämfört med vad jag är van vid så förstår att man går upp massa då..
men men känner mig som en flodhäst nu då min mage svält upp som vanligt så från och med tisdag då det är en vanlig dag igen så blir det STENHÅRT med träning och maten, dags att köra BARA PROTEINER igen!!!!
De där kg jag gått upp nu ska bort fort och de ska jag se till.. :P
Men men 1 ledig dag kvar, hoppas man få sova länge, sedan ska jag försöka ta tag i lite plugg som jag varit allt för slö med nu sedan packa och fixa lite annat grejs, dags att sova godnatt!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0