mycket nu

Hallå alla fina <3

Tänkte börja med att säga ursäkta för en väldigt dålig uppdatering men det är så att jag har legat sjuk i 2 veckor och varit mer död än levande så har faktiskt inte orkat skriva något och sedan kan jag väl inte påstå att det finns mycket att skriva om när man är sjuk och ligger i soffan i fosterställning dag ut och dag in.
Kan säga att det var en tjurig sjukdom som inte var allt för lätt att handskas med, jag har haft hög feber hela tiden och haft ont i magen och mått illa som en gris så under första veckan kunde jag knapt äta något alls.
Och hostade man så kändes det som att hela kroppens innehåll skulle hänga med ut eller att revbenen/lungorna skulle hostas sönder.
Fick  iaf träffa 3 doktorer och äta 2 pencelinkurer. Doktor nr ett påstog att jag hade körtelfeber, mina körtlar var ju väldigt uppsvullna och det var precis som ett handtag på halsen så var folk som frågade om jag hade påssjuka för att jag var så svullen.
Doktor nr 2, tyckte jag såg bedrövlig ut i halsen och sa på en gång att det var halsfluss jag hade och gav mig pencelin.
Efter några dagar utan att pencelinet börjat ge någon effekt så träffade jag doktor nr 3 och fick andas som en hund medans jag tog halsprov och kan säga att det var inte direkt roligt, och inte heller enkelt för den delen att andas så där snabbt länge, speciellt inte när man hade tungt och andas och var helt slut i kroppen.
Fick iaf ett nytt pencelin då som skulle vara det bästa..
 
Men i vanliga fall så räcker det med 3 dagar på en pencelinkur för att känna en klar förbättring, jag fick äta hela kuren på 10 dagar för att känna skillnad och förbättring så jag kan verkligen säga att jag hade något tjurigt skit som inte ville ge med sig, troligtvis så hade jag kanske en blandning av både körtelfeber, halsfluss och säkert nått annat också, eftersom symtom och sådant stämde bra in på båda delarna och doktorerna trodde olika saker.
 
Idag tog jag min sista tablett och det känns väldigt skönt, för som jag fått kämpat vissa dagar med de där stora asen som inte gick att dela på och eftersom jag endast få ner så stora tabletter med banan så kan jag säga att jag är as less på den frukten nu och många gånger har jag fått kämpat för att inte kräkas av banansmaken och fått kvälningar för att det blivit äckligt så det lär dröja ett tag innan jag kommer att kunna äta en banan igen, ursh!!
Nu känner jag mig bättre, jag är fortfarande trött och svag i kroppen men hals, feber och allt de andra är mycket bättre så jag känner mig piggare på det sättet. Känns sämst att ha missat träning när jag hade kommit igång så bra och känns surt att man måste ta det lugnt med träningen några veckor efteråt också, men så fort jag känner att jag orkar så kommer jag i alla fall att börja gå lite promenader för det får man göra, sånt som är mindre ansträngande.
Sen då jag väl få börja träna igen då jävlar ska jag kämpa så jag får orken och allt tillbaka. :)
 
Denna vecka är det mycket som händer för övrigt:
Måndag: igår var jag och fixade klart det mesta inför resan, växlade pengar och grejade lite.
Tisdag: Idag har dagen bestått av plugg och ikväll väntas bilbingo där jag hoppas på vinst. ;P
Onsdag: Imorgon väntas veckans första tenta som jag hoppas att jag ska klara, sedan blir det eventuellt träff med Erika för att snacka om det sista inför resan.
Torsdag: om jag klarade onsdagens tenta så kommer jag att plugga hela denna dag inför tenta nr 2. Samt att packa lite och göra klart så mycket som möjligt med väskorna.
Fredag: tenta nr 2( men bara om jag klarat nr 1, annars få jag inte göra denna förän till hösten) värsta pressen ju!! Sedan ska resväskan vara färdigpackad och ALLT inför resan ska vara klart!!
Lördag: Här börjar min och Erikas resa med tåg till Arlanda och en natt på Rest and fly.
Söndag: Uppe med tuppen för här hoppas vi på planet och sticker mot Rhodos i 2 veckor.
 
Troligtvis så kommer det bli lite dålig uppdatering innan jag åker eftersom att jag kommer ha fullt upp och inte hinna skriva så mycket, men när jag kommer hem så kommer det nog finnas massor att skriva om och bilder att lägga upp så om ni är nyfiken så kika in då. ;P

Ha en superbra vecka alla!! <3

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0