minitrip

I onsdags så åkte ju jag och mamma ner till Gävle, tåget gick as segt och tro det var minst 3 långa stopp så kändes som det tog extra lång tid och åka ner.
Vi kom fram vid 22:15 ungefär så då gick vi förbi Sibylla och köpte med oss lite mat hem eftersom att vi var hungriga efter resan men vet inte om det var så bra att man åt den tiden för jag fick jätte ont i magen och kunde inte sova, tungnadad va jag också så låg vaken till iaf två medans mamma slocknade på en gång hon.
 
Vid 10 befann vi oss inne på vårdcentralen,  eller ja vi var väl där ett tag innan också för man vill ju inte komma prick den tid man ska vara inne direkt.  Men tiden gick och ingen dietist hade hämtat upp oss och tillslut började de andra som jobbade där söka efter henne och då visade det sig att hon inte ens var där så då fick vi veta att det skulle nog inte bli någon tid då och gud vad arg och less man blev då vi liksom åkt enda från Timrå, mamma hade ju fått tagit ledigt från jobbet och jag hade knapt råd att betala tågresan nu liksom och så roligt är det ju inte att åka tåg ett antal timmar helt i onödan..
Men efter 2 timmar så dök hon upp och jag fick snacka en stund iaf, det kan va okej och sova över några minuter men inte flera timmar så jag tänker iaf inte betala för denna träff då typ hela vår dag blev jätte stressig pga av det där, då vi var klar fick vi ju skynda oss till lägenheten och hämta väskorna och sedan ner på stan och äta eftersom vi inte hade ätit någon frukost då vi tänkte att vi skulle vara klar efter typ en halvtimme.
Vi lämnade väskorna för att vi visste att vi skulle ha god tid på oss om vi fått kommit in i tid och allt och jag hade ju ingen frukost hemma så därför tänkte vi att då äter vi brunch på stan efteråt istället men vi hann ju nästan hungra ihjäl innan allt va klart. Kan ju säga att det är inte bra för magen och stressa och låta bli att äta men det var ju inte vårat fel att det blev stressigt iaf...
Blev iaf god taccobuffé på stan innan vi hoppade på tåget hem igen vid 2 tiden så nu är jag tillbaka här i Timrå igen i några dagar innan jag tar en snabbis trip till till Gävle för att redovisa en uppgift.
Men nu får man försöka läsa igenom papprerna som man fått och typ prova sig fram hur jag ska äta, det ska nog gå bra. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0