Alla <3 dag tips

Idag är det alla hjärtans dag, dagen som de flesta par älskar, dagen många singlar hatar och få ångest över. Men varför ska man gråta, deppa och trycka ner sig själv för att man är ensam? Du kanske blir påmind om de just denna dag men vem har sagt att detta är en dag endast för de med ett förhållande? Det här en dag då man visar sin kärlek lite extra mycket och du behöver ingen partner för att fira denna dag, varför inte vara extra kärleksfull till sig själv?
Visa kärlek till dig själv, unna dig något du tycker om och känn inte att du tröstäter utan ät de med ett gott samvete och tänk att din kropp behöver det här. Varför inte göra något roligt eller köpa den där tröjan du sett länge för att va snäll mot dig själv, du kommer att må bra utav det.
Ta hand om dig själv på bästa sätt, njut av ett eget hemma spa med ljus och bad, kanske kan träning vara något som får dig på bra humör och får kroppen att må bra. Är du stressad så varför inte bara mysa ner under en skön filt, tända lite ljus och se på något bra film.
Du känner dig bäst själv, du vet vad du må bra av, ge dig själv komplimanger om du kanske saknar att höra de från någon annan. Ingen ska behöva säga just på denna dag att du är fin, du är fin och bra precis som du är och de vet du, kärlek till sig själv kan ibland vara behövligt och man må bra av det.

Jag klagar inte över att vara ensam på denna dag, jag gör saker för att jag ska må bra ist. Jag unnar mig de jag vill idag för att jag vill och kan, för att jag förtjänar det och vet att man må bra med goda saker ibland. Jag tränar för att min kropp må bra av de och jag tänker inte spendera min alla hjärtans dag, still i en soffa eller säng framför en film som alla andra utan jag tänker spendera den tiden på hockey för att de är något jag tycker är roligt.
Jag är jag och jag gör som jag vill och jag trivs bra med det.
Glad alla <3 dag alla :)


Kommentarer
Postat av: Mathias

Då lär man se dig på hockeyn ikväll då :P

2013-02-14 @ 14:31:59
Postat av: Zenitha Nordqvist

Då lär vi ju ses ikväll! Jag kommer dock hejja på bortalaget. :)
Jag fattar inte varför alla ska hata denna dag, har man ingen partner kan man visa kärlek till familj och vänner också. Och framför allt sig själv! :)

Svar: Ne vet inte heller varför så många deppar ner för en liten dag, finns så många andra man kan visa kärlek till än en partner. :O
Elin Andersson

2013-02-14 @ 15:16:37
URL: http://nitashundvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0