Musik


Idag har jag haft min första musiklektion på den här kursen så har sjungit och spelat ukulele idag, fick reda på att de skrivit fel år på en bok vi skulle ha och fanns två som hette lika så jag har ju självklart köpt fel, dock så går böckerna ihop med varann för ena är en sångbok och andra är tips och idéer på vad man kan göra utifrån de sångerna som finns i boken men känns surt att jag måste beställa ännu en bok på nytt.
 
Men det har varit jätte roligt med musik, var många låtar man sjöng själv som liten som man kunde lite och en del var helt ny. Att spela ukulele var svårt, fingrarna ville inte riktigt komma på plats men efter lite träning så kan jag iaf en låt på två ackord. ;)  HAHA.
Tydligen ska vi ha en praktisk uppgift då vi ska lära oss en låt på ukulele och kunna sjunga den i gruppen som att det är jag som håller en lektion och spelar och jag hoppas att de andra få sjunga med för det här med att sjunga själv inför en större grupp då man inte ens sjunger bra känns väl inte så jätte roligt, sen ska vi få in rörelser och de i uppgiften också, har inte läst något om den än men fick höra lite om det idag och för att jag ska kunna lära mig en låt på ukulele( Sjunga den kan jag ju lära mig endå) så behöver jag ju en ukulele hemma hellst, hur ska jag annars kunna träna om man inte har någon ukulele hemma så ja nu är jag sugen på en ukulele så jag kan sitta hemma och jamma lite och lära mig mer.. ;P Rosa och turkos är finast.. :D
Efter dagen var man trött och slut i huvudet efter all musik och alla håll och kanter så skulle man laga mat, diska och börja packa på de så man känner att det få bli en lugnare variant av träning idag också och ska därför ta en prommis med Julia snart äre tänkt.
See ya later, aligator ;)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0