Drama


Idag har vi haft våran första dramalektion i den här kursen och det var väldigt roligt måste jag säga, vi gjorde allt ifrån namnlekar med rörelser, någon slags sångdagbok till frysna bilder utifrån vissa rörelser och teman, mini teatrar eller vad man ska kalla det och sagor av ett varsitt djur utifrån olika verb, adjektiv och platser som vi fick skriva ner på lappar och dra några ifrån.
Vi fick drömma tillbaka till något roligt barndoms minne och prata om det och jag själv tycker det är roligt och tänka tillbaka på allt roligt man gjorde när man var liten, man blir glad av att tänka på bra minnen och det är roligt att höra vad andra har upplevt i sitt liv. I början av första året tror jag att det var så fick vi göra en intervju till någon äldre om deras barndom så då intervjuade jag min mormor och det var faktiskt rätt spännande att höra vad hon fått gjort när hon var liten med tanke på att det var helt annorlunda då jämfört med nu, jag tror säkert att hon också tyckte det var roligt att få tänka tillbaka då och få berätta lite. =)
 
Hästarna och bocken på bilden är från min lilla grupps saga, den konstiga saken bocken står på ska föreställa en stubbe i skogen. Jag gillade den här övningen/uppgiften vi fick för man kände sig som ett litet barn igen då man skulle komma in i en roll och komma på hur man skulle göra i leken/sagan som vi skulle utföra och sedan visa upp för de andra i klassen.
Just att vi låg på golvet på magen och lekte/ tänkte oss fram fick mig verkligen och tänka på när jag var liten men även på andra barn, jag låg typ alltid på mage när jag lekte med typ barbiedockor, leker man med bilar så ligger man ofta på magen och kör runt bilen, en skön känsla att ligga ner då man leker med ett föremål just för att man kommer det nära tro jag.
Ne men jag gillade att leka på skoltid, det var roligt. =)

Dock så var lektionen väldigt lång, vilket jag inte är så van med så man blev väldigt trött, salen låg dessutom på 6:e våningen och jag som inte åker hiss fick ju springa upp och ner där när man väl skulle gå på lunch eller så och ursh vad jobbigt det var, men vi kommer att gå länge typ varje lektionstillfälle nu så man får väl vänja sig helt enkelt.
Fick ont i huvudet på eftermiddagen och jag som tänkte köra dubbelpass träning idag fick istället bli en promenad ute i friska luften, valde att ta en stadspromenad idag, brukar vanligtvis gå i boulognerskogen men lite variation skadar ju inte, kan ju vara roligt och se lite annat.. =)
Hittade dessa coola gator:

Jag älskar sånna här gammeldagsa gator då husen är pluttismå och söta, skulle också kunna tänka mig att bo på en sån gata, super mysigt tror jag.. :) 
Nu ska jag bara ta det lungt framför tv, önskar att jag hade en fet godispåse men jag ska stå ut till fredag, få äta sånna här nutriletbarer som ersätter måltider för de är ju nyttiga och goda och kan smaka choklad så de kan vara som godis för mig.. ;) HAHHA
Aja tv vare ja.. :P

Kommentarer
Postat av: nita

Älskar såna gator, vi måste promenera där då jag kommer och hälsar på! :D
Brukar vandra fram och tillbaka på de 2 jag hittat i Härnösand. :)

Svar: ja det är så mysigt med sånna gator. :) finns någon till som jag varit på förut men de är långt ifrån de där och de jag hittade nu var nästan mysigare så ja vi borde absolut ta en prommis dit och kika lite. :D
Elin Andersson

2012-09-12 @ 08:33:04
URL: http://zphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0