Bussresa i några timmar

Till brist på något och gö så bloggar jag från mobilen nu och hoppas att det ska bli bra endå.
Lyckades med all min städning på endast 1 timme så det tyckte jag att jag gjorde bra.
Bestämde mig typ efter städningen såhär huxflux att jag skulle åka till Timrå, har mycket och fixa inför nästa helg då jag fyller år och allt så tänkte att jag får väl offra en helg extra för att åka hem då, hade endå inte så mycket planerat.
På tågstationen märker jag att tåget ersatts med buss och hade jag vetat de innan så hade jag inte åkt för buss är något jag inte alls tycker om att åka långt med. Buss är trångt och oftast varma och äckliga..
Iaf så skulle jag ta mig till busstationen som ligger bakom tågstationen, hitta rätt busshållplats och slutligen leta reda på rätt buss bland ett stort antal människor och trängsel och bland 4 olika bussar som det inte stog nånting på så man fick tränga sig fram till alla och fråga och självklart var det bussen längst bort som jag skulle med.

Nu sitter jag iaf på bussen och är glad över att jag fick ett säte ledigt bredvid och ha väskan på, hata när man få ha den i knät.. Jag är mindre glad för att en tjej på bussen spyr och det luktar lite halft illa. Tur för mig att jag ha musik på för klara inte av att höra någon som
Kräks och absolut inte se så kollade bort.. Fel och ge barnen åksjuksmedicin om de nu ska titta på tingeling för de är många som bli åksjuk just av att läsa, se på film eller något på resan och då kan man väl ta en tablett eller något annat hjälpmedel i förebygge.:o
Jag själv är åksjuk och använder åksjukband som man sätter en bit nedanför handleden och liknar ett svettband ungefär, tycker att de är jätte praktiska att kunna ta på och av som man vill och faktiskt så funkar de bra också men jag ha alltid ett paket åksjuketuggummi i väskan ifall att de inte skulle hjälpa och det är ju till en fördel.:)

En annan sak jag skulle vilja ta upp är nötter på tåg/bussar, va en mamma som gav sin dotter en påse nötter och man får ju typ inte ha med sånt på bussar och sånt kring människor som man inte ha en aning om ifall de är allergisk för finns ju en del som inte klara av att vara i samma rum som nötter, skulle ju sitta fint om nån håller på kvävas och dö på bussen och vi måste stanna extra länge för att vänta på ambulans och så, fel och tänka på andra och kanske ta med något annat istället.:o

Själv känner jag sug efter godis, resegodis är typ ett måste då man åker långt men inte denna gång så de enda jag ha med mig är vatten och yogurt och det är ju inte alls lika gott, de brevid sitter och mumsar i sig rån, pannkakor och annat som förtillfället se gott ut, aja nästa helg så är det min tur och mumsa på!!

Men nu blir det inge mer skrivande förän senare så ska försöka att roa mig i de hundra timmarna på bussen, tur de va sköna säten iaf..

Vi hörs!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0