Till er nyfikna

Jag förstår att många vill veta vad som hände i tisdagskväll, jag vart väldigt poppis på både facebook och mobilen och jag kände att jag kunde inte berätta hela historien för alla och tänkte att jag skulle skriva det igår men hann inte så då tänkte jag berätta lite nu om vad som hände så slipper alla fråga och jag får berätta om 100 gånger.
 
Grannen har tidigare skickat anklagande brev och ringt på dörren, men då har han endast ringt på kanske två gånger sedan gått in till sig. Jag har fått brevinkastet öppnat och jag vet att han kollat på min dörr och upp mot mitt fönster, säkert för att se om jag är hemma/vaken och sånt är ju lite obehagligt.
Jag tyckte det var nog läskigt av alla de här sakerna men då han plötsligt får något psykproblem under tisdagskvällen så kan jag inte påstå att mina rädslor blev mindre. Han började dampa på dörren och jag vet inte vad han ville, han verkade arg och tydligen måste det varit något viktigt och säga med tanke på att han dampade sönder min ringklocka så finns väl inge batteri kvar i den snart då, eller kanske inte gå på batteri, skit samma..
Han kunde trycka in ringklockan kanske 10 sek( duuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut) sedan vänta 3 sek och sedan damptrycka flera gånger istället( du du du du du du du du du duuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu)  Asså ja ni förstår säkert och han gav sig ju aldrig heller, han gick in till sig kanske 5 min och sedan ut igen och höll på, jag vågade knapt röra mig i lägenheten för att han skulle höra mig och bli ännu argare..
Tillslut kom min vän Elin hem till mig så jag slapp vara ensam och då hörde han att min dörr stängdes igen och gick ut och dampade på dörren igen.. Eftersom han visste att jag var där så började han sparka och slå på dörren även slå mot köksväggen, han var helt psyko.
Tillsut kom polisen och pratade med både mig och han, inte tillsammans asså för jag vill inte se den människan, de va jätte trevliga poliser och det kändes mycket bättre efter att de hade varit där och pratat med han för då lugnade han ner sig, han kanske förstår nu att det är på allvar och att det inte är jag som lever om på nätterna. Om han gör något mer så ska jag höra av mig till polisen direkt. Hyresvärden vet även om allt det här och har skickat något brev till han för att få tag i han eftersom han inte svarar i telefonen och är hemma de tider han är där och ringer på och fortsätter han så kommer han förmodligen att åka ut därifrån, jag hade hoppats på att han kunde få flytta därifrån redan nu men det är väl inte bara och slänga ut någon heller även om man så vela.
 
Men jag hoppas verkligen att allt kommer att lugna sig nu, är dock lite orolig att se han i trapphuset eller på skolan men poliserna sa att han få inte ens heja på mig eller ha nått med mig och göra så det är ju bra, vill inte ha något med han och göra alls.
Mamma och pappa åkte iaf ner till mig så jag slapp vara ensam där på natten, väldigt snällt <3 Så igår eftermiddag efter skolan så åkte vi alla 3 mot Timrå, skulle egentligen vara kvar i Gävle denna helg men efter allt det här så kände jag mig inte så pepp på det..

Jag hoppas ni fått lite mer förståelse nu över händelsen. :)

Kommentarer
Postat av: Zenitha Nordqvist

Ska bli spännande att se om han är kvar den helgen då jag och Sara ska till dig. Han verkar ju ha något allvarligt fel!

Svar: ja men då ha jag iaf er två och är inte ensam om han skulle göra något och då skrämmer vi han tillbaka, men jag tro inte att han vågar göra något mer efter allt. :) Längtar iaf tills ni kommer :)
Elin Andersson

2012-11-08 @ 12:29:03
URL: http://nitashundvardag.blogg.se/
Postat av: Zenitha Nordqvist

Nä, dumt av han om han gör mer nu då han har polisen på sig. Får hoppas att han flyttar snart för han stör ju liksom dig och han kan ju vara farlig ändå även fast polisen har pratat med han. :o

Svar: ja precis! hyresvärden sa att de verkade som han förstog allvaret nu då både polis och hyresvärden pratat allvar med han, så hoppas det då. :O
Elin Andersson

2012-11-08 @ 16:12:28
URL: http://nitashundvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0