fågelskådning

Hellue!

Idag blev det på med gummistövlar och regnjacka och ut i regnet för lite fågelskådning, ja med skolan förstås, är inte direkt något jag skulle komma på att göra själv. Det var något bondeställe vi åkte till där det var blött och lerigt och fåglar fanns det gott av.  Ingen fågel kom oss så nära att jag höll på dö tack och lov, man såg de på håll och mest hörde allt kvitter. Vi fick klättra upp i något svajigt fågeltorn också, inget för de som är riktigt höjdrädda men tur att inte jag är så höjdrädd då.
Efter fågelexkursionen kom vi finfina, trötta, frusna tjejer in på max i våra snygga kläder och tog en lunch där, men jag var duktig och tog en sallad istället, inte den godaste jag ätit men den funkade, krutongerna til var ju iaf god. xD
Eftermiddagen fortsattes med teknik labb, riktigt roligt faktiskt för man fick en sorts känsla av träslöjd.
Vi fick olika uppgifter att utföra och min lilla grupp byggde bl.a. en stor och en liten bil, ena hade t,o,m baslåda och jeansklätt säte, de ni. ;) 
Kom hem vid 4 ungefär så började jag städa direkt, duktigt så nu är man trött och slut, har t,o,m kramp i mitt ena ben som stör mig väldigt mycket, gå ju knapt gå normalt för att det gör så ont. :O

Aja nu kom mamma och pappa hit, trevligt trevligt, så ska umgås lite med dom, ha en bra kväll. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0