D- Dans

D var en lite klurig bokstav, hittade inget som är jätte roligt att prata om, men jag valde iaf dans.
Jag tycker att dans är väldigt roligt, man får lyssna till musiken och röra sig i dess takt. :)
Jag tycker det är roligt att dansa och har testat på flera dansstilar. :)
Jag dansade ca 2 år streetdance på danceworld i sundsvall, vilket var grymt roligt tills mitt knä pajade och jag inte klarade av att göra de böjiga rörelserna längre. Testade på popping några gånger efter det, vilket ser sjukt grymt ut när man är riktigt duktig på det, men hoppade av efter ett par gånger eftersom knät fortfarande krånglade.
Jag valde även dans på ett av mina val i skolan där man fick prova på alla mäjliga danser, allt från balett och 80-tals disco till swing och andra crazy danser. De dagarna gick man väldigt länge i skolan men att avsluta med dans var sjukt roligt tyckte jag. :)

Nu mera brukar jag gå på danspass som friskis och svettis ordnar, har provat på dans fuego men har varit flest gånger på vanliga dansen där olika dansstilar blandas ihop till olika musikstilar, också rätt skoj. :)

Ne men dansa är kul, jobbigt är det också beroende på hur fartig och rytmisk dansen är.
Dansfilmer är något jag gillar också faktiskt, step up, streetdance, honey, dirty dancing och många fler bra dansfilmer. Vet egntligen inte vad som gör att dem alltid bli bra, alla hittils jag har sett har varit bra iaf. :)


Vad tycker ni om dans,skulle ni vilja prova på någon särskild? :)

Själv vill jag dansa jumpstyle, vilket är en dans som väldigt få dansstudios har, men här i gävle finns det en bara att de är på så dåliga dagar tyvärr, men de kanske hinner ändras, vem vet. ;P
Jag kan lite redan men jag vill lära mig mer. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0