C- Choklad

Trodde C skulle bli en ganska svår bokstav men fanns en del alternativ där ändå, inte lika svår som bokstaven A, men iaf så tänkte jag prata om choklad idag, den farliga frestelsen. :)

Choklad finns ju i många olika märken, sorter och smaker,mörk, ljus, med fyllning i, med kex i m,m
Choklad är farligt gott, det är som en drog, man har lätt att bli beroende utav det.

Choklad är ett sorts njutningsmedel som kan vara ens vän i många tillfällen..
choklad mot mensverken t.ex, tröstäta om man är ledsen, pluggodis och flera andra saker.

Men det finns många myter innom choklad, men kolla här:
*Man blir inte tjock utav choklad om man inte äter det i stora mängder/ dag.
*Choklad orsakar inte högre kolesterolhalt i blodet.
*Diabetiker får äta choklad.
*Choklad är inte allergiframkallande. Bara de som redan är allergiker kan drabbas av chokladallergi och frekvensen är mycket låg.
*Enbart choklad kan inte orsaka migrän.
*Choklad orsakar inte akne
*
Choklad orsakar inte hål i tänderna

Om ni vill veta mer deltaljer om varje punkt så kolla in här :
http://www.chokladsajten.com/index.php?option=com_content&view=article&id=92&Itemid=103

Själv så älskar jag ju dessa godingar :


Men marabouchoklad är ju också en stor favorit. <3




Kommentarer
Postat av: nita

Smart att läsa detta då jag är hungrig?! ):

2012-03-02 @ 18:26:50
URL: http://zphoto.blogg.se/
Postat av: kattisEriksson

Vad härligt!! Jo jag hoppas väl att det gått bra :) Det visar sig väl :) Dock har jag inte varit motiverad till att göra dessa så det känns som jag bara skrivit ihop någonting.. :/



Jag ska upp till Mora imorgon med killen och ett par vänner och se på när killen försöker ta sig ända in i mål med vasalippet :)

vad ska du göra?

2012-03-02 @ 20:23:55
URL: http://ekattis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0