hard work work

Hallå där!
Har jobbat rätt mycket denna vecka och kommit hem sent på kvällen/natten så har inte hunnit och orkat skrivit något här, därav den dåliga uppdateringen.
Men jag har gjort en bild här nedan som ska sammanfatta de senaste dagarna:


Jag har jobbat många stängningar, och eftersom jag jobbar på en restaurang så ska maten på bilden symbolisera serveringen, eventuellt någon matlagning i köket, disk och sådant som det förekommer mycket utav, ja och såklart ätit själv har jag ju, åt en jätte god brownies med chokladbitar i som en utav kockarna hade bakat, riktigt mumsig.
Det har inte bara serverats mat utan även en hel de öl och drinkar, så nu har jag fått sett lite hur man gör olika drinkar, alltid najs och se sånt, tror nästan man måste ta hem min drinkbok från gävle och testa lite nytt i sommar. =)
I fredags kom det ett helt gäng och kollade på fotboll, Sverige- England, och igår var jag i lillkök på dagen vilket är som en liten kiosk där det säljs korv, mackor, drickor, glass och ja det som brukar kunna finnas i kiosker typ. Det har varit jätte fint väder hela veckan fram till igår då jag skulle stå mitt ute bland golfbanorna, då jävlar skulle det regna så jag fick lite gäster och det blev ganska långtråkigt. Jobbade kväll också på restaurangen så  det blev ett jätte långt pass igår och då var det bröllop som stog på schemat, så då var det jätte mycket och stressigt tyckte jag så efter typ 27 timmars jobb på två dagar var man ganska död i kroppen, min rygg värkte ganska kraftigt så kunde knapt böja mig och mina fötter kändes som de skulle gå av så jag gick som en pensionär om inte värre igår och inte nog med det så var magen halft kraschad också så ja man skulle haft en rullstol eller rullator kanske. ;) haha nejdå, har några lediga dagar nu så jag få vila upp kroppen lite. :p hehe
Idag skulle jag varit i Lillkök men det spöregnade värre än igår, riktigt mycket regnade det så det blev översvämning på golfbanorna och de fick stänga, istället var jag i en väldigt lugn restaurang, ovanligt lugn för denna vecka tycker jag så blev mest städjobb, sånna där städjobb man kanske inte annars hinner med att göra, så aa jag har typ sorterat bestick, gjort ren salt och peppar grejerna och det äckligaste jobbet att göra ren toaletterna, men jag känner mig sjukt duktig.. Killtoan var riktigt äcklig men jag stog ut och såg till så att toaletterna på Kallfors glänser som aldrig förr. ;P Fick höra att de tyckt att jag gjort jätte noga och fint så ja det blev nog en stor skillnad och när man väl städar toaletten så ska det väl vara rätt noga.
För ett par år sedan hade jag nog vägrat att städa toaletten och speciellt om jag sett hur killarnas toa såg ut, jag åkte på ett sånt jobb tillsammans med en annan tjej för jätte många år sedan och seriöst jag gav de jobbet till henne och jag gjorde typ handfatet åså istället för jag tyckte sånt var äckligt, och ja det är det väl också och speciellt killars toaletter brukar kunna vara riktigt äckliga, men efter att man flyttat hemifrån och fått lära sig sånt där och verkligen måstat ta det på allvar eftersom jag vill ju ha en fräsch toa, så har det automatiskt inte blivit lite "farligt"  att göra sedan är sin egen toa alltid mindre äcklig, den ser ju ut som man gör det till, kan man inte vårda den så blir den ju äcklig..
Men jag tycker att jag var riktigt duktig och förtjänade en belöning av en tjockiskväll. :D
Tjockiskvällen startade med pizza och nu sitter jag och mummsar på godis och pringles.. Jag gick faktiskt ut och tränade lite också, promenerade lite + sprang upp och ner för en brant lerig backe.. sprang först upp och ner sen gjorde jag 10 upphopp sen sprang jag upp och gjorde 10 till sen ner, det var lite jobbigt men det var det som var tanken, haha man är väl lite skadad som väljer att springa upp i en blöt och lerig backe, och defenitivt att göra grodhopp utomhus men är väl nån skada jag fått från armyfitness, tror jag ska börja göra sånt oftare faktiskt för det är faktiskt roligt och jag vet att sånna övningar tar som fan. haha! :P

Aja nu börjar det här bli någon roman eller något så bäst man slutar nu, hoppas man slipper brottas med silverfiskar inatt, ursh!

Kommentarer
Postat av: nita

Tog ett tag att läsa igenom det där, haha! XD

2012-06-17 @ 23:08:38
URL: http://zphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0