pluggplugg

Godmorgon!

Imorse vaknade man inte av att man trodde skotern höll på bli stulen utan denna gång vaknar man tidigt av att pappa ringer och är knäppt tyst på andra sidan luren. Frågade mamma om det och då hade han tydligen ringt fel men fel och säga det då istället för att sitta tyst i telefonen, han hade ju liksom redan väckt mig då, bra knepig han. ;P Som tur var så kunde jag somna om och vaknade istället av några smspling på telefonen runt 11-tiden, så klev upp och fikade lite och startade sedan dagen med lite läsning i kurslitteraturen.
Idag har jag laddat med godis och cola eftersom jag kände stort behov av det igår då jag skulle plugga, ska egentligen inte äta sånt har jag sagt men pluggodis kan vara ganska viktig ibland för att orka med. =)
Sedan så är det ju faktiskt fredag också, då får man äta godis. ;) HAHA.

För första gången i mitt liv så pluggar jag med glasögon, riktiga glasögon asså, då gills inte mina nördbrillor för dom är fake. Börjar fundera ifall jag behöver läsglasögon, har haft ont i huvudet flera dagar nu på senaste tiden och fick ont i ögonen och mådde lite smått illa då jag läste igår så vet inte om jag kanske bärjat fått dålig syn.
Tycker att jag ser jätte bra annars men kanske är annat då jag ska läsa, högskolans fel, med tanke på att om jag fått dålig syn så kan det ju bero på att jag ansträngt ögonen mer till läsning och sånt nu sedan jag började på skolan, man vet ju aldrig. Har iaf lånat ett par läsglasögon av mamma för att se om det blir någon skillnad så får jag väl boka in mig till en optiker och se om jag behöver glasögon eller inte.
Hoppas inte, men skulle det vara så att jag behöver glasögon så ska jag fan ha ett par coola brillor och inga vanliga som alla andra typ.

Om någon är intresserad så kan jag säga att i Timrå så fortsätter snön att falla, måste ha kommit riktigt mycket snö den här veckan och det gillas, man blir så sugen på att gå ut och leka lite i snön som man gjorde när man var liten, åka lite pulka, bygga en koja eller något annat skoj. xD
Och man blir ju inte alls sugen på att dra ut och gasa lite med skotern då typ alla andra på gatan gör det.

Ne nu är det dags att fortsätta läsa lite, ca 90 sidor kvar för dagen, fy får se om jag verkligen orkar det, kanske slutar med att jag går upp och spelar lite playstation istället eller Sims hehe. ;D
Ha en jätte bra fredag <3


Kommentarer
Postat av: kattisEriksson

Jaa haha usch jag är inte alls en vintermänniska :o bara kallt å slaskigt å man blir blöt å håret blir krulligt å nej fyy!! :( Sommar ska det vara så snön kan försvinna nu :)



Oj duktig du är!! Jag har läst halva vygotskij :/

2012-01-27 @ 13:54:37
URL: http://ekattis.blogg.se/
Postat av: kattisEriksson

haha ja du ser då är det inte konstigt att du gillar snön :) När flyttade du till gävle ?

Ja jag ska väl läsa lite till tänkte jag om jag orkar eller lägga mig i sängen och spela sims :) sambon åkte med sin far på hockey till leksand så då är man själv i.g.e.n :(

2012-01-27 @ 18:21:49
URL: http://ekattis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0