skulder

Åh fy! Fick precis ett brev från Csn i brevlådan där man kunde se hur mycket skulder man samlat på sig under 2011, har gått 1 termin på högskolan och redan fått skuld på 29 966, ouff, låter så mycket och då är det lång tid kvar, känns ännu värre att läsa att man kommer få betala tillbaka tills man är typ 60 år, det är ju nästan hela livet, iförsig visste jag redan att man kommer få dras med det här lånet i evigheter, men vill man bli något så får man väl ta det då.

Nu är jag klar med halva städningen, tänkte ta en paus och gå och handla nu så jag får lite luft tror jag, blev så varmt här inne, Vad händer för er denna fredag då? :)

Kommentarer
Postat av: Sara Get

hahaaa, jag har skulder på 15´000... En termin.

BLÄH. Och nu är man arbetslös och inte ens fattig student längre.. :/

2012-01-13 @ 14:41:12
URL: http://gottvallphotos.blogg.se/
Postat av: -

Annars fredag idag va? ;)

2012-01-13 @ 15:14:10
Postat av: nita

Jag har lika stor skuld, fick det där brevet också. Men man betalar bara tillbaka i typ max 25år eller tills man är 60, beroende på när man börjar betala tillbaka. Börjar jag betala tillbaka när jag är 40år så betalar jag bara tillbaka i 20år för efter 60 betalar man inte tillbaka längre. Men börjar jag då jag är 25 så är jag fri från skulden senast då jag fuller 50, beror ju på hur mycket man tar i lån och hur mycket man betalar i månaden.

2012-01-13 @ 16:50:22
URL: http://zphoto.blogg.se/
Postat av: kattisEriksson

NÄSTAN 30 000??? Jag hade ca 18 000...

Usch fyfan vad dyrt det är, kommer ju betala på de där tills man döööör....



Ja usch hatar att åka buss, att stå och frysa innan och sen proppfull buss och nej fy. Mår så illa när jag åker buss..

Jag å sambon flyttade till gävle i maj förra året efter jag hade sökt högskola men jag hade glömt bort att jag sökte och hade fått vik på en förskola innan jag fick ett brev att jag var antagen :) Jag tror jag är klar med anmälningsbrevet å allt de där, skickade in det nu iallafall.. Bättre att dom får in det så jag får göra om än att dom inte fått det :)

Hur är din helg ?

2012-01-14 @ 15:01:30
URL: http://ekattis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0