pumpa puder hela dagen lång

Det har snöat hela natten och även hela dagen, så backen var riktigt härlig, kan säga att det blev till att åka offpist hela dagen både ute i backarna och i skogen.
Riktigt roligt har det varit för inte varje dag man kan åka offpist mitt i backarna, men jobbigt är det ju också, det tar på krafterna rejält kan jag säga så redan vid lunch tror jag nästan alla var helt slut.
En annan jobbig sak var väl att det snöade och det blev blött och kallt i ansiktet, ibland gjorde det t,o,m ont för att snön kändes som is i ansiktet, och efter lunch var många ganska opepp på att ta på sig blöta, kalla kläder och dra ut.
På eftermiddagen skulle vi både GÖRA och ÅKA puckelpist, och när man redan var trött i kroppen så kändes det inte alls bra, man hade typ ingen ork och kraft att hoppa runt där, plus att det kändes som att man inte kunde kontrollera farten riktigt, jag orkade knapt åka ner för sista backen innan liften mot slutet, benen var verkligen helt slut. Efter ett tag blev jag less och irriterad på att puckelpisten inte funkade som jag ville, och att jag inte tyckte det var så roligt, eftersom det inte alls är min grej så då fick jag träna på kortsvängar och stavisättning i stället, och det kändes mycket bättre än dom där dumma pucklarna. :P

Vi har även haft lite teori idag som vanligt och jag har ätit veckans äckligaste mat hittils, det har alltid varit mat som går att äta även om det inte är en favorit till mig så har jag tyckt att det varit helt okej, men idag till middag fick vi typ något vegetariskt, grönsaksbiffar och potatisklyftor. Kan säga att jag åt nästan bara potatisklyftor och sallad för maten smakade inte bara äckligt utan såg ganska äcklig ut också, liknade spya typ och det kändes ju inte mer lockande att försöka tvinga i dig det då, hoppas på bättre mat imorgon. :)

Nu sitter vi alla trötta framför tv och lär väl inte ska vara uppe så länge till för tror kroppen behöver vila lite.
Tror jag ska lägga mig och läsa ett kappitel ur litteraturen till skidkursen eller leka lite med mobilen.
Ha en bra kväll mina vänner <3

Kommentarer
Postat av: nita

Hatar puckelpister, råkade av misstag hamna i en när jag var i Åre för flera år sedan. Haha.

2012-01-04 @ 23:52:58
URL: http://zphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0