Glöggprovning

I år har jag bestämt mig för att ha glöggprovning här på bloggen, vilket innebär att jag kommer att prova ut en del olika glöggar och sedan ge betyg på de och lite olika bedömningar för att se vilken glögg jag tycker är bäst och kanske också för att ge er lite tips, så varför inte starta med att lägga in två glöggsorter idag/ 1 december.
 
Denna glögg hittar du på Ikea och är alkoholfri. "Fruit flavoured cocktail".
Jag smakade denna för drygt en månad sedan kanske men har inte haft tid att börja med min glöggprovning förän nu sedan tyckte jag såklart att det skulle passa in att börja med de i december.
 
Denna glögg passar dig som gillar mycket sött, själv tyckte jag att den var alldeles för söt, smakade nästan som jätte stark saft och var riktigt sliskig.
Mitt betyg: ♥♥ ( 2/5 hjärtan)
 
Nästa glögg jag vill presentera är årets glögg från Blossa med smak av Yuzu ingefära och är en starkvinsglögg.
Denna provade jag nu ikväll och kan säga att den var ingen höjare alls.
 
Denna glögg passar dig som gillar lite udda smaker och även glögg med alkohol i. Jag gillade inte alls denna jag tyckte den var stark och hade en väldigt konstig smak.
Mitt betyg: ♥ (1/5 hjärtan)
 
 
Fortsättning följer.. :)

Kommentarer
Postat av: Zenitha Nordqvist

Själv så tycker jag inte om glögg. XD Dooley vann ju glögg på Arken, någon sort jag inte visste vilken det var. :)

Svar: haha jaha, kattglögg ;) HAHA.. Jag tycker om en del sorter, kommer att skriva om min favvis i nått inlägg också, fast kanske får en ny favvis efter att ha provat alla jag ska prova vem vet. ;P
Elin Andersson

2012-12-03 @ 10:58:13
URL: http://nitashundvardag.blogg.se/
Postat av: Zenitha Nordqvist

Hahah! Nja, inte direkt kattglögg men var nåt märke som jag inte är van vid. Blossa är ju den mest kända typ. :)

Svar: hehe jaa, men hade varit kul om de fanns kattglögg xD
Elin Andersson

2012-12-03 @ 15:18:37
URL: http://nitashundvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0