Gävletrip

Åkte till Gävle igår med familjen och fam. Olofsson. Hann äntligen se bocken som stått uppe ovanligt länge i år, typ en vecka, förra året brann den ner typ samma dag så jag hann inte se den då tråkigt nog, men det är ju tur att man hunnit sett den nångång nu i fall att man skulle missa den övriga år också.
Blev iaf middag på Allstar innan vi alla trängde in oss i min lilla lägenhet för att byta om till varma och tjocka kläder för att kunna stå ute i några timmar i -12 grader.
Därefter blev det till att gå till Gävlebockens arena och kolla på jubeleumsutematchen(hockey) som spelades mellan Brynäs-Timrå. Invigningen var väldigt najs, det bjöds på dans, Panetoz och en riktigt cool raketuppvisning eller vad man ska kalla det för, ritkigt fint var det.
Det var häftigt att vara på en sådan match, lite synd att det var väldigt kallt bara så att tårna och fingrarna frös och mest synd var väl att Timrå förlorade, men det var trevligt iaf och en upplevelse att ha varit där på en sådan hockeymatch som inte var som alla andra.
Efteråt var vi väldigt kall och frusen så då blev de hem till mig och dricka varm oboy/ te och mackor, riktigt gott var det när man hade varit ute länge. Lägenheten var dock svinkall, de drar från fönsterna så de borde man kanske säga till om, men tur att jag hade min gosfilt som gav lite mer värme iaf.
 
Idag har vi åkt tillbaka till Timrå så har nyss kommit hem. Idag var det iaf inte snökaos som det var igår och gången innan då vi åkte så de var skönt, fast var ju lite olycker iaf efter vägen.
Men men ska väl göra något, så ha en bra dag!! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0