Åre 2

Tre dagar hemma i Timrå och sedan åkte man tillbaka till Åre igen, dennna gång med familjen då. :)
Har åkt massa i backen, både bräda och skidor, mest bräda såklart, men vet inte vad är för fel för igår fick jag grymt ont i vaderna och fötterna och idag har jag haft riktigt ont i fötterna, det liksom strama i dem precis som att någon skulle vrida om dem som man gör med en diskdrasa, sjukt ont. Aja det är riktigt mycket snö i år iaf, mest snö hittils på många år vid den här årstiden och backarna är inte alls lika slaskig och Pucklig som de brukar kunna vara, utan rätt så najs faktiskt. :)
Vi har som vanligt grillat massa i backen och det är tur man inte ska vara här en vecka för jag är redan less på varmkorv eftesom jag inte äter hamburgare så kan man inte variera, många år då man varit här en hel vecka så har man inte kunnat ätit korv med bröd på länge efter det bara för att det blir för mycket att det tillslut blir äckligt.
Det var fredag den 13:e igår men jag kan inte påstå att oturen drabbade mig så mycket, mer pappa kanske som fick felskär och vurpade så att han gjorde illa tummen. Min tur att vurpa blev dock idag så jag tror att oturen väntade lite tills idag att sätta sig på mig. Aa nu var det inte något allvarligt direkt men lyckades med någon ful vurpa i en ankarlift.. den var lite ryckig i början och vid andra rycket som kom så halkade jag till på brädan så jag ramla precis som att jag skulle halkat på ett bananskal. x'D Aldrig någonsin lyckas med den varianten förr men någon gång måste väl va den första. xDHAHA
Märkte även att den som byggt ett hopp jag skulle hoppa i måste varit grymt osmart, kommer där i ganska högfart så precis vid landningen är det ett staket så jag var liksom tvungen att få till en sväng samtidigt som värsta bromsen för att inte åka in där, sluta med att jag ramla och sträckte armen istället. fan sluta förstöra med massa staket mitt i liksom.. :O
Ja annars här i stugan så har brandlarmet gått ett antal gånger pga att micron verkar helt dum i huvudet, den har bränt hål i typ 3 popcornpåsar och startat larmet, och lukten från brända pocorn asså, ueeeh så sjukt äcklig..
Även bränt ett stort hål genom flera taccoskal så det började ryka hela stugan, ursh skit micro.
Har lite smått ont i huvudet nu av all röklukt, får hoppas att det går över.

Vi har även varit ner på byn och kikat/shoppat lite eller ja det är väl bara jag som inte kunde hålla pengarna i styr och köpte lite saker. xD Vafan rea ju och då passa man på!! :P på några saker iaf. :)


Såklart så kommer jag hem med en ny mössa, En röd och lila Åremössa, finfint. ;P
Man måste ju ha minst 1 ny/ sesång, tro det blev 2 i år, min blåa Appertiff och denna då.
Har lovat Nita att komma med en siffra på hur många mössor jag har när jag kommit hem. ;P

En finfin tröja också, 40% rea gillas!! :D

Och en somrig klänning 70% rea så den blev nästan gratis, as najs. :D

Annars så träffade jag på lite djur också.=)

Nu har vi nyss ätit och ska plocka ihop lite, tydligen ska vi åka hem idag istället för imorgon så är väl städning på G då, hade hellre velat åka imorn så man kunde vila och ta det lungt ikväll men ne man har ju en töntig bror.
Kommer nog lite fler bilder då jag kommit hem. :)


Kommentarer
Postat av: ElinaSofia

Jag köpte rutmebyxorna på palt! :')

2012-04-15 @ 22:07:49
URL: http://elinasofias.blogg.se/
Postat av: Moaa

Åh, söt klänningen då! :D

2012-04-17 @ 19:10:34
URL: http://moaanordiin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0