ute i kylan

Vaknade strax före väckarklockans ringning och möttes av "The voice" pratande på tv, hade visst somnat med tv`n på, eller ja händer ganska ofta att jag lämnar tv´n på för att jag somnar lättare om jag hör något samtidigt.
Klev upp och fikade och såg att termometern stog på: - 0,3 eller något liknande, så drog på mig vinterjacka, halsduk,mössar och vantar och gjorde mig redo för en lektion ute i skogen.
Frost och is var det ute, men klarade mig från att ramla med cykeln iaf, men mitt lås fick ju något fel, men misstänker nu att jag kanske råkat ställa om koden utan att jag tänkt på det så att de är därför det inte funkar, få kolla på de imorn.
Det var riktigt kallt att ha lektion ute runt halv 9 tiden, ett par vanliga gummistövlar höll inte kylan ute tillräckligt bra så mina fötter var typ istappar och man fick stå och hoppa så att det såg ut som att man höll på kissa på sig för att försöka få någon värme i dem.
Måste fixa fodrade stövlar, typ skoterstövlar och tjocksockar, sen är det problemet löst iaf, hoppas jag. :P

Har studerat massa träd, löv, bär och allt sånt idag, visste inte att det fanns flera olika granar t.ex.
Men det fanns riktigt många olika trädsorter på stället vi var så nu kan man en hel del, kanske ska bli trädforskare istället, eller vad tro ni? ;) HAHA
Ha smakat på nått barr också, var inte så gott, vi skulle smaka på något löv också, men det skippade jag, ursh! Jag är lite feg av mig så det gäller att smaka på okända saker, och jag äter hellst inte gräs! :o

Efter lunch, hade vi som tur var först föreläsning inne i 1,5 timme ungefär, tur med tanke på att det började regna under den stunden och för att få upp värmen igen.
Därefter var det 2 timmars utelektion igen, men då hade det hunnit blivit lite varmare ute under dagen.
Då var det mest lekar, ganska kul faktiskt. :)

Men kan ju säga att man är jätte trött efter att ha varit ute hela dagen, man är sugen på bara krypa under täcket och mysa till en film, men jag ha träning ikväll som jag måste gå på, så jag ska ut ännu mera..
mmmmhh krypa i blött och kallt gräs. <3;p  Okej få ju se det positivt med tanke på att det är bra för hälsan att vara ute mycket, också får mina muskler oh kropp jobba lite, får se framemot den varma duschen då jag kommer hem eller nått.

Nu ska jag försöka läsa klart kurslitteraturen tills imorgon, 3 sidor kvar bara så ska kämpa mig igenom dem. HAHA.


Kommentarer
Postat av: nita

Du får köpa såna skor som jag ska köpa för 99kr på Lidl. Hahah, studentpris liksom för det är billigt. Lär vara varma att ha nu när det blir kyligare ute. De kanske inte håller så länge med tanke på att de är billiga så kvalitén är kanske inte den bästa men duger ju ett tag. (:

2011-10-12 @ 21:57:27
URL: http://zphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0