Trött!!

Har varit ute ännu en hel dag i skogen, denna gång var det redovisning om Eld,matlagning, vindskydd osv.
Själv så hade min grupp hand om vindskydd, så igårkväll satt jag och tränade på att göra ett dubbelt halvslag med skosnören på mitt ben, för er som inte vet vad det är så kan jag säga att det är en sorts knop som man använder sig utav då man ska surra fast något, t.e.x ett vindskydd som vi nu skulle. ;D
Men det var kul och se och få prova på lite saker, en del hade ju med saker att bjuda på, t.ex dom som hade matlagning kokade varm choklad till de som ville och de med allemansrätten hade tagit med marsmellows som vi grillade, och självklart skulle jag lyckas sätta eld på tre marsmellows, de ville tydligen inte att jag skulle ha någon. xD Men de ska ju vara jag då som lyckas med sånt.
Till lunch grillade vi, eller ja de flesta grillade iaf, så korv med bröd blev det till lunch och röken verkade gilla mig så vart jag än satt så åkte röken mot mig, så just nu luktar jag ganska mycket brandrök, stackars de på tåget, ne men är man skogsmulle så är man. ;)
Men är helt trött och slut efter en heldag ute, så ska man orka plugga också, tror jag ta med godispåsen jag har här hemma så jag får i mig socker och håller mig vaken.
Fikc sluta tidigare så hann hem och sätta mig en liten stund, vilket var skönt annars skulle jag behövt stressa massa, men nu är det en halvtimme tills jag ska gå, så vet inte riktigt vad jag ska göra tills dess, men det löser sig nog. :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0