Dag 15 – Min favorithögtid.

Lätt fråga!!!
Julen är såklart min favorithögtid.

Varför ?
Jo det är före första mysigt, känslan dagarna innan julen, då man ska julhandla och hela stan och alla affärer lyser av julpynt, det spelas julmusik överallt och alla är glada.
Spänningen då dagarna räknas ner medans man öppnar en lucka på chokladkalendern, eller då man kan se ett avsnitt av julkalendern dag för dag, beror ju på om det är någon julkalender som är värd att se.

Sen är det gemenskapen, att alla samlas, släkt och kanske t,o,m vänner, maten bryr jag mig inte så mycket om, men det är spännande och roligt att öppna paket såklart, man blir ju oftast glad då man ser vad man fått.
Sen om det snöar ute på den dagen så det blir exra mysigt är det ett plus.

Men så ska man julbaka och alla hus blir upptända av ljusstakar och julgran, ne tycker julen är mysig, synd att den tar slut så fort bara.

Aja finns mycket jag gillar med just julen, men nöjer mig sådär. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0