Första dagen i skolan.

Idag är det onsdagen den 24:e, vilket betyder skolstart för min del, och denna gång var det lite speciellt endå med tanke på att jag började en ny skola, i en ny stad med helt nya människor.
Jag trodde jag skulle vara jätte nervös när jag vaknade imorse, eller åtminstånde när jag stog utanför skolan och skulle gå in, men jag blev inte ett dugg nervös, jag var helt lugn och gick in helt utan problem, så det kändes bra.

Som tur var så skulle alla inom lärarprogrammet samlas i Valhall, som är en stor hörsal, och dit var det lätt att hitta eftersom det står stort och tydligt Valhall på ett av husen. Hade varit mer jobbigt om det stog ett nummer till en sal man skulle hitta till såhär på engång.

Iaf så var det typ bara välkomsttal av både rektor, lärare och annat folk, så fick vi sjunga några sånger som fick mig att undra om det var jag som börjat på dagis istället.
Ja för er som inte vet så ska jag läsa förskolelärarprogrammet. :)

Var lite roligt att höra så mycket olika dialekter på samma gång, och att se att det var så sjukt många som skulle läsa till just förskolelärare. :D
Blir nog bra det här tror jag.


Såhär ser jag ut första dagen i skolan, hade riktigt svårt att bestämma kläder men orkade inte leta mer tillslut så fick bli en typ leopardmönstrad tunika, svarta tights, svart rosettband, och ett par svarta skor med kilklack.
Trodde jag skulle lägga ner mycket tid till håret, men platta luggen var det enda jag gjorde och jag tycker det blev rätt bra endå för att vara nästan ofixat. ;D

Fick en påse med massa saker i och en väska/dataväska, gick att ha den till både och såg det ut som.
Men jag har ju redan en dataväska och en almenacka också ju som man fick så känner att dom där sakerna kommer bara ligga och samla på sig en massa damm. :O

Aja nu ska jag ta cykeln tillbaka mot skolan för att gå på min första kårkväll.
Ska bli roligt att slippa sitta inne helt själv för engångs skull och träffa lite nytt folk. :)
Så om jag inte kommer hem allt för sent så skriver jag sedan om kvällen.

HA SÅ KUL ALLA! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0