Flytten!

Flyttdagen är kommen!
 Blev väckt ca 08:00, tog orken att kliva upp ur sängen för att fika frukost, trots att jag kände att jag gärna velat sovit längre.
Fixade klart de sista av packningen, typ necesären,sänggrejer åsånt, därefter trängde jag,mamma och pappa in oss i en trång och lite varm flyttbil för att dra oss ca 23 mil söderut, mot Gävle. :)

Vi for först till Studentkåren, som ligger alldeles bakom skolan jag ska gå på och skrev på kontrakt och hämtade nycklarna till lägenheten. Sedan for vi lite runt runt för att hitta min lilla lägenhet, men var inte så svårt egentligen, och bor alldeles brevid sjukhuset, så har ju nära om jag blir sjuk. hehe.
Dock så lär man ju få höra massa ambulanser då kanske, men man lär ju lära sig tillslut. :o

Var riktigt jobbigt att bära upp möbler till 3:e våningen, eller ja räknas tydligen som våning 2 eftersom första våningen kallas bottenvåning bara, men det blir som våning 3, så känns bättre och säga det.
Men iaf så var det ju bra att Robert(Pappas jobbarkompis) skulle till Gävle precis idag, så han kunde hjälpa oss att bära upp sängen och soffan som inte var de lättaste. :P

Efter en hel dags slitande och fixande i lägenheten så blev det en middagspaus på en pizzeria som ligger alldeles utanför mitt hus. Väldigt goda pizzor, så jag vet ju vart jag kommer gå de dagar jag inte orkar laga mat. HAHA.
Eller till Sibylla som oxå ligger alldeles utanför, sjukt najs att ha lite matställen runt omkring sig. ;P
Vi har ju fått i ordning rätt mycket idag, så nu är det mest småfix och sånt som är kvar, men det tar vi imorgon för nu är vi alla ganska trötta.

Men jag tror det kommer se bra ut när allt är färdigt här, tycker redan att det börjar kännas ganska mysigt och fint här inne, Bara det att det är ju förfan bastu här inne, jag är ju van med ett ganska svalt rum ja, men kanske bara är just nu för att vi hållt på med massa också, det vet man ju inte.

Hade ju lovat att lägga upp bilder idag, men eftersom det fortfarande är ganska stökigt här inne med lite grejer, så lägger jag in bilder imorgon istället, helt okej va? :P

Nu ska jag lägga ifrån mig datorn och se på tv en stund, ha en bra kväll alla så hörs vi imorgon. <3 :)


Kommentarer
Postat av: nita

Jag har kollat in på din blogg typ tusen gånger idag för att se en uppdatering. Haha. Kommer kolla minst lika många gånger imorgon. :D

2011-08-19 @ 22:40:22
URL: http://timetostop.blogg.se/
Postat av: Moaa

Snart kommer moaa och hälsar på dig! :d

hehe.

2011-08-20 @ 04:06:11
URL: http://moaanordin.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0