äntligen helg

Igår var det redovisnings seminarium på olika artiklar som vi fått läst, dock vet jag inte om jag vill kalla det för ett seminarium då var och en i gruppen behövde skriva en sammanfattning på varsin fråga utifrån det vi kom fram till samtidigt som man skulle koppla det till artiklarna. Om vi skulle koppla till artiklarna så kunde hon ju kanske sagt åt oss att ta med artiklarna också, som tur var så löste det sig i min grupp men ändå. Man fick ju skriva som en galning för att hinna med samtidigt som man skulle diskutera resten så de andra fick skriva på sin fråga, ne det vart ett konstigt seminarium det där men aja nu var det gjort iaf.
 
Vi slutade iallafall vid 11 så då följde Ingela med mig hem så gjorde vi lite havregrynsgröt till lunch innan vi drog iväg till Valbo. I Valbo blev det väl inte direkt någon shopping, vi hann checka några affärer lite snabbt och få en kaffe/temugg och ett paraply gratis från Vila iallafall innan det blev dags för arbetsintervju på Ikea för min del.
Jag trodde ju att Ingela skulle gå runt på köpcentret medans ne men hon satt som en snäll liten hund på varuutlämningen, utanför där vi höll till i 2 timmar. :o Skulle aldrig orka men sjukt snällt som följde med och väntade på mig. =) 
Intervjuen var iaf en gruppintervju så vi var väldigt många i det där rummet men alla fick komma till tals och det kändes som en ganska lugn och behaglig stämning där inne, inte så där stelt som det ibland säkert kan vara.
Hur det gick återstå att se, alla skulle få svar om ca 2 veckor iallafall och det tycker jag är väldigt bra att ALLA får svar, att de inte skiter i att svara så går man där och undra hur det blev med det där jobbet.
 
Väl efteråt hade klockan blivit ganska mycket så två hungriga tjejer gick och åt middag på Ikea, hur bra reklam gör inte jag för dom då liksom, om jag t,o,m väljer deras mat efter intervjun! ;) HAHA nä men..
Det var gott iaf, ävenom min mage reagerade väldigt dåligt på marinaden på kycklingen.. ser gravid ut fortfarande och ha fortfarande lite ont och det kommer jag få räkna med hela helgen då det lär bli lite mer fusk så då spelar det egentligen ingen roll om jag skulle offra mig på en chokladbit idag. ha man redan ont och se ut som ett berg så är det ju redan så, då spelar de ju liksom ingen roll vad jag äter..
 
Blev iaf lite halvt plugglan med Ingeling då vi kom hem till mig, vi satt som nå nördar med varsin dator, myskläder och försökte plugga lite till ekologiprovet som vi hade imorse.
Laddade med mysfrukost i form av gröt, hembakad bröd, skorpor och te.
Ingelas dator vägrade starta så hon den stackarn fick skriva hela tentan för hand och sedan ta över min dator för renskrivning då jag var klar. 
Men jag hoppas att det gick bra, jag har iallafall svarat så gott jag kunnat och det känns helt okej så tar helg med gott samvete idag.
 
vid 1 blev det kursintro på nya kursen, gick bara en timme drygt sedan fick vi sluta och jag hade förväntat mig att gå till 3-4 så var skönt att få komma hem lite tidigare och få andas en sväng.
 
Vid 5-tiden kommer min kära mormor hit så det ska bli både mysigt och roligt. :D
Kommer därför inte att vara så aktiv här på bloggen under helgen så jag säger nu trevlig helg alla, det ska iaf jag ha. :) 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0