MNL DAG 10

 Då är man inne på tredje dagen av fas 2 som innebär att man äter varannan dag med grönsaker och den andra dagen med bara proteiner. Denna fas är mycket lättare än första och man kan göra så mycket roligare mat än de dagar man bara får äta proteiner.  Idag är det iaf en grönsaksdag vilket känns bra, man blir mer sugen på saker på proteindagarna, mycket lättare hänt att de slinker i något som inte skulle ner än sådan dag än en dag med grönsaker för då kan jag t,ex ta en morot eller något om jag känner mig sugen på något, sedan så mättar det mer och få äta grönsaker till.
Igår kan jag erkänna att jag fuskade med lite glass, det var ju hockey och mormor var här och då brukar vi ju bjuda på något i pausen vilket blev glass och jag kan säga att jag kommer aldrig mer att äta vanlig glass för fytusan vad ont i magen jag får, jag måste lära mig att min mage inte klarar av laktosprodukter, jag måste äta laktosfri glass för att inte få världens jävla hugg/magknip i magen, kunde ju knapt ta mig ur soffan efteråt.
Anledningen till att jag tog av glassen var för att jag var så jäkla sugen på något igår, men jag har inte så stor ångest över det för jag hade gått ner lite idag iaf, inte så mycket men lite och man ska väl va nöjd för varenda liten nertrappning. :) 
 
Jag måste tipsa om en app jag börjat använda som jag tycker är ganska bra. Situps PRO, en av alla runtastic appar. Jag passade på och ta den från dagens app då det var gratis annars kosta det några kronor och lika så i armhävningar, benböj m,m som finns men den är jätte bra, man ställer in som olika pass och nu är jag på nivå 1 eftersom jag nyss börjat med den och då är det visst många situps man ska klara om dagen.
Nivå 1 är på 9 dagar, så står det typ : nästa träning lördag 19 januari och hur många situps som jag ska göra, sedan slår man sina rekord och så. Funderar på att ladda ner de övriga någon dag också. :)

Kommentarer
Postat av: Zenitha Nordqvist

Den appen är en gratisapp för mig. :)
Ska testa den. :D

Svar: Jaha :P Ja de bör du göra, jag tycker att den är jätte bra. :)
Elin Andersson

2013-01-16 @ 12:57:41
URL: http://nitashundvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0