Plugg och åter plugg

Hallådär!

Gjorde min intervju med mormor idag, roligt att höra vilken skillnad det var förr och nu, och nu låter det som att mormor är 100 år, men så gammal är hon faktiskt inte, men menar att det var ju ändå ett par år sedan hon var barn så mycket har ju hunnit ändras, så efter det där samtalet har jag försökt skriva ihop mina svar till en berättelse ugefär, och det gick faktiskt ganska bra måste jag säga, så nu fattas bara de 5 frågorna utifrån boken Den andra dagen  till litteraturseminariumet som är på tisdag.
Har läst lite i boken och kommit fram till några, men ska väl läsa lite till för att se om jag kan göra klart den uppgiften idag så har jag bara slutuppgiften kvar sen.

Tog en paus för att gå på coop och handla lite smågejer,sedan efter att ha lämnat grejerna tog jag cykeln till Willys för att köpa godis eftersom det var jätte billigt där den här veckan, så lite luft idag har man fått iaf.

Har nyss ätit lite mat, köttbullar och potatisgratäng, lyxade till det lite med cola också, lyxa man till det med potatisgratäng så kan man ha dricka också tycker jag, men den slog ju inte min och Nitas gratäng. ;D
Har inte orkat göra mat på ett par dagar nu, men fick väl så lov att göra något och medans manväl håller på så kan man väl göra något gott. Inte lika roligt att plocka bort och diska sen bara, men det ska jag göra snart.

Har fortfarande inte fått upp allt ur resväskan heller, tänkte ta upp det sista snart och lägga allt på sin rätta plats så man blir av med resväskan som ligger mitt på golvet, haha.
Juste vi skulle ju läsa lite om stenarter och sånt inför morgondagens lektion, vafan alla stenar se ju typ likadan ut tycker jag. Aja dags att börja med något av allt jag skulle göra om jag ska hinna med mig.

Ha en bra kväll!

Kommentarer
Postat av: ajna :)

hej, fin blogg! ska vi följa varandra på bloglovin? :)

2011-10-26 @ 20:46:31
URL: http://ajnalicious.blogg.se/
Postat av: nita

vår potatisgratäng var as god! ska testa göra den igen någon helg. (:

2011-10-26 @ 20:50:00
URL: http://zphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0