jag lever jag lever

Vet att det var jätte längesen jag skrev men har varken kännt ork eller tid till bloggen nu. Men jag är iaf tillbaka i Gävle sen snart 3 veckor tillbaka och har börjat skolan igen. Vi ska läsa en kurs parallelt med examensarbetet så det känns som att det kommer bli väldigt mycket nu i höst. Har redan blivit många pluggdagar både i grupp och enskilt och mer kommer det bli. 
Men först ska det bli lite paus för ett par efterlängtade veckor- NOLLNING!!! Som jag längtat och extra mycket denna gång då jag ska gå in i en ny roll, en ny jag, en ny student. ;D 
Redan igår sparkade det igång med phadderutbildning på dagen, olika stationer om HLR, alkoholens påverkan och likabehandling, presentation av föreningar och sånt där. 
Jag fick ställa mig längst fram i valhall som är skolans aula precis som alla andra fuskisar.. berätta vem jag var, vad jag ska heta under nollningen om jag har något kodnamn t.ex. och vilken förening jag representera.. jag dog lite och speciellt då David bah: woooohoooooo!!! efter jag sagt mitt!! Gick skakis upp till min plats igen, prata inför kanske 100 pers är ju inte jag super van med så jag var lite nervös.
På kvällen var det phadderupptakt och oveinvigning på de som inte hade invigts än och en massa fest såklart.. Kanske lite väl mycket fest för att ha skola dagen efter så jag mådde ju inte direkt kanon på skolan idag men sånt får man ta. Visade sig att vi hade muntlig redovisning också så där fick jag stå som en zombie framför alla och få fram nått ur min trötta kropp som knapt orkade tänka eller prata.  Ne fyfan va nog sista gången jag drack dagen innan skola iaf.. fyfaaan!!! 
Tröck i mig pizza då jag kom hem från skolan, kan lova att den satt väldigt fint efter att inte ha fått i sig så mycket på dagen.. Och jag har laddat upp skåpet med bakisföda för veckan, godis, chips och sånt man kan tänkas behöva på sina bakisdagar. haha!!
 
NU ska jag snart göra mig klar för sängen så jag kan vakna som en helt ny människa imorn.. ;) För imorn smäller de, då känner jag ingen här i Gävle och ingen känner mig.. ;D Spännande!!!

Återkommer efter nollningen.. pusss!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0