Jobbdag

Igår snackade jag på skype med roligt folk och eftersom det var en väldigt rolig kväll så kom jag inte i säng förän väldigt sent så när jag la mig så hade jag en känsla av att bara för att jag lagt mig jätte sent så kommer någon att ringa om jobb idag och den känslan var sann för de gjorde de. xD
Började 8:15 och de ringde inte så jätte långt före så fick ju stressa ihjäl mig och hann knapt äta frukost och tror jag aldrig fixat mig så fort någongg, men fick låna Mathias bil som tur var så jag lyckades iaf hinna i tid. :)
Idag var det något nytt för mig, fick jobba i klass 5, lite större barn än vad jag är van vid men samtidigt är det ju roligt med utmaningar och även fast jag vill jobba med yngre barn så är det ju jätte bra om man får prova på och jobba i olika klasser för att se hur de är och ja det ge ju mig erfarenhet det med såklart. :D
Klassen var hyfsat lugn och snäll för att vara i den där åldern, ni vet när man själv va i den åldern och man skulle testa vikarierna, låsa ut dom och allt bus man gjorde. xD Haha!
 
Fick iaf jobba rätt dag om man säger så, det var sköna lektioner: först svenska om ordklasser åså, så då va man ju tvungen och tänka tillbaka lite vad pronomen och allt sånt där va men det gick jätte bra, sedan matte(division) som var enkel som tur va så jag kunde hjälpa de lite, de va rätt roligt och gå runt och hjälpa till med olika uppgifter. ;P Sedan hade de idrott och det enda jag behövde göra där var att knyta lite skridskor sedan var det en annan som hade hand om den klassen så då fick jag lite ledig tid och kunde planera lite för bilden som var där next, tur att man nyss haft bild i skolan så man har fått lite nya idéer. :D
Typ alla andra dagar hoppar man runt bland 4-6  som den läraren jag va vikarie för och typ imorn då så är det engelska hela dagen nästan och jag är ju inte såhär jätte förtjust i engelska så ska man undervisa de för 3 klasser, ne jag är glad att jag fick denna dag asså och jag verkade ju vara uppskattad iaf eftersom att klassen ska byta lärare snart, så alla bah: Snälla kan inte du börja jobba här ist, kan du bli vår nya lärare snälla snälla, de finns ju en ledig plats nu så det är bara att börja.
Bara att börja.. xD Kanske inte riktigt då, har ju ingen utbildning eller något liksom. xD HAHA
Om det endå var så att bara hoppa på ett jobb bara sådär. xD
 
Har iaf fått väldigt roliga och knäppa frågor idag, typ : Vad heter din mamma? din pappa? hur gammal är dom? är de död? har du pojkvän/flickvän? varför inte? Är jag bättre än dig då om jag har en kille?
känner du någon banan? Är du oskuld? ( Vafan svara man på de liksom xD), Gillar du Justin bieber? Gillar du One direction?
jadu m,m m,m, var kul och få komma ut och jobba lite, behöver verkligen lite extra pengar men nu är jag trött så ska slå på en film och vila lite tills maten. :) 
 
 

Kommentarer
Postat av: Zenitha Nordqvist

När jag fick hoppa in i åk. 5 så var jag bara hjälplärare till en kille och tur var väl det för jag fattade noll av deras schema och allt för allt var så struligt. :o

Skönt att du fick jobba lite du som behöver pengar till resan. :)

Svar: ja kan ju vara ganska skönt och fokusera på 1, hade en hel klass på 14 barn helt ensam ja, inte riktigt vad man är van med, men det gick ju bra och hade ju 4:e och 6:e klassen i rummen brevid om de skulle vara något så de kändes ju bra. :)
Ja verkligen, då få jag 1 lön denna månad och ja iaf 1 en så länge på nästa då :D
Elin Andersson

2013-01-14 @ 20:36:43
URL: http://nitashundvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0