nu tar jag också ledigt! :D

Det är fredag och sista dagen på sommarjobbet är nu gjord. Det känns otroligt skönt att veta att man på måndag inte ska behöva kliva upp 05:20 utan kan ta lite sovmorgon och känna lugnet, fast helt lugnt blir det inte då jag ska iväg på lite ärenden den dagen men sen så fram till skolan börjar igen så har jag SOVMORGON!!! <3
Eftersom det var sista dagen för mig så bjöd jag på lite fredagsgodis som tack! hade tänkt att baka men ha varken hunnit eller orkat de denna vecka så ja godis blev det och det var nog lika uppskattat eftersom båda skålarna tog slut innan det var dags att åka hem. ;P
 
Efter denna vecka så har jag känt mig helt förstörd hela veckan, har känt som jag haft tyngder/tegelstenar hängandes i ögonen då det har varit svåra att hålla uppe, energitanken i kroppen har bara varit halvfylld, har känt mig trött och orkeslös men så kan det vara då man inte är riktigt frisk.. :)
Såhär sammanfattar jag min jobbperiod! :)
För er som inte vet så har jag jobbat åt riksbyggen och städat trapphus på olika områden.
Jag kan direkt säga att jag haft fel tankar och förväntningar kring arbetet; Jag har alltid trott att städjobb ska vara det värsta som finns, det tråkigaste jobbet och något som skulle plåga än totalt.. Jag hade fel..
Visst du kan stöta på äckliga saker du önskar att du slapp se/ta reda på, du kanske inte känner dig trygg och bekväm på alla ställen/områden men jag ser en hel del possitiva saker med arbetet:
 
* Man får betald träning, träning i benen och i stort sätt hela kroppen då man springer upp och ner för trappor hela dagarna, träning i armarna då man bär tunga hinkar, putsar fönster osv. ;P
 
* Av träning får man kondition, har du dålig kondition innan så kan du lätt bygga upp den genom detta jobb.
 
* genom ordet städa så kan man lätt tänka att det är samma saker man får göra hela tiden, det är enformigt osv.. men jag tycker inte det, de är ett varierande yrke och det tycker jag är bra så att man inte tröttnar allt för fort. Det är föreförsta olika sorters städningar på olika områden( hel/halv/grovsopning/inredning osv) Jag har dessutom fått städat hissskenor med värsta rymdgubbe utrustningen på ryggen, rätt chill jobb ändå. Jag har inte bara sprungit runt med sop/mopp och dammsugare utan jag har även fått putsat en hel del fönster så nu är jag snart proffs ska ni se. ;)
 
* Det är lärorikt! jag har lärt mig en hel del som jag inte tänkt på innan och lär säkerligen städa bra mycket oftare nu än vad jag gjort förut, jag kommer nog i framtiden att tänka på vart jag sätter händerna då jag ska öppna en glasdörr och jag vill defenitivt ha en ny mopp efter att ha jobbat nu och sätt vilka tekniker man ska ha till moppen så den inte surna direkt. ;P HAHA!!
 
*  Jag ser jobbet som en slags gruppuppgift! Du blir indelad i ett lag/team så åker man iväg tillsammans till ett visst ställe och på en viss tid så ska ni hunnit klara av så mycket som möjligt av erat område..
"lagen" är inte alltid samma så man får jobba med olika människor vilket är bra tycker jag. :)
 
* Och sist men inte minst: Detta är så långt ifrån "det värsta jobb som finns". Med lite musik, trötthumor och trevliga arbetskamrater så kan det faktiskt vara rätt roligt.. Men med roligt så menar jag inte att detta är ett jobb jag skulle vilja göra  livet ut, absolut inte.
 
Ja de va lite om mina  tankar, nu ska jag ta det lugnt och njuta av ledigheten!! :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0