Kaos på flera sätt och vis

Tänkte berätta lite om gårdagen, det var massa stress åså så hann inte skriva nånting, hade skola fram till 16:00, fick skynda mig hem och köpa mig en pizza eftersom jag inte skulle hinna laga någon mat, men den var riktigt god, kändes nästan som att de gjort den extra god bara för mig liksom. ;) HAHA
Var tillbaka på skolan till 17:15 då nollningsmötet skulle börja så man fick lite information och skriva kontrakt om man vill bli phadder inför höstens nollning. :) Efter det så drog jag och några tjejer från klassen hem till Emelie för att fira henne och se på hockeyn. Brynäs tog hem guldet och det blev ett jävla liv och kaos i Gävle, det gick knapt att ta sig över gatorna för det var packat med bilar som tutade, skrek och hängde ut genom rutan för att vifta med sina flaggor och halsdukar.
På torget och krogen hade det varit packat av folk som skrek men jag orkade inte följa med dit så cyklade hem och skulle göra mig klar för att sova, märkte att jag glömt viktiga saker hos Emelie och fick dra ut och cykla tillbaka i kaoset. När jag väl kommit i sängs så hör man folk utanför fönstret som sjöng championee eller hur det stavas. xD Men aa grattis till er Brynäs, va väl endå lite kul att vara i en stad där ett lag vinner guld. ;P Verkar ju gå lite smått trögt på den delen för Timrå, så tänkte börja spela med laget jag åh så de vinner lite, eller vad tror ni? ;)
Som jag nämde i mitt tidigare inlägg så har vädret var helt kaos idag, spöregn ---> regnsnöstorm ---> Snöstorm me dlite regn bara. Fick ge mig ut i detta skitväder ännu en gång när jag skulle till tåget och trots att jag tog bussen ner till stan så blev jag riktigt blöt bara av att gå ner något kvarter på stan.
När jag väl skulle vara framme i Sundsvall och de hade ropat ut de i högtalarna så stannar tåget, stängs av och vänder tillbaka åt hållet vi just kommit ifrån, så jag tänkte vafan hönder nudå? varför vänder vi liksom??  Vi fick åka tillbaka några kilometer ut i skogen och bli stående där ett tag av en anledning att det varit något rån på en klockaffär har jga läst mig till efter att ha kommit hem och då kanske rånaren hade smitigt mot tågstationen eller något, vad vet jag, vilket fall så var polisen ute efter någon rånare och massa tåg vart stående ett tag på Sundsvall Central och vilket ledde till fullt på stationen och vi fick inte komma in där förrän något tåg kunnat åkt där ifrån, så det var väl lite drygt skulle jag kalla det.

Vädret i Timrå är väl inte så roligt det heller, det snöar massa men kan säga att det var mer kaosväder i Gävle men tråkigt vilket fall. Eftersom vädret är så tråkigt och jag är ganska trött idag så tror jag att jag stannar hemma ikväll och myser med något gott och tv/film. =)
Ha en trevlig helg gott folk. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0