dialekter

Jag har tänkt på en sak,man är ju som omringad av massa olika dialekter och som många som känner mig vet så har ju jag ganska lätt för att byta dialekt och kunna slänga in en helt annan dialekt i någon mening utan att jag tänker på det, kan vara allt från: göteborska, dalmål till stockholmska och värmländska och ja allt möjligt ha jag kunnat fått in i mina meningar omedvetet..

Så jag funderade, hur fan låter man nu?
Man har ju ingen koll alls på vad man har för dialekt längre då man umgås med folk som har olika dialekter varje dag.
Är det någon blandning nu eller är det som förut?
En ganska bra fråga endå tycker jag..:P

Men det är ju roligt att träffa så många folk med olika dialekter såhär på samma gång. :D


Idag är det lite av en slappar dag, finns inte så mycket att göra så har gjort våran uppgift då man skulle skriva ett brev till sig själv om utbildningen och massa, så nu måste jag fixa ett kuvert och frimäke för det där brevet kommer man få hemskickat någon gång under mina år på högskolan. :P

Funderar på att ta en promenad till Willys, dom har ju lite roligare mat där än vad dom hade på konsum, fast samtidigt känns det jobbigt att handla idag, vet inte ens vad jag ska göra för mat idag, känner mig trött efter gårdagen så känns knappt som att man ska orka göra någon mat idag. :O
men men få se hur jag gör, handla måste jag väl göra lite men laga mat få jag se om jag orka, tills på måndag få jag äta köpmat sen börjar mitt nya liv då jag inte ska äta sån mat på LÄÄÄÄNGEEE. :P HAHA

tror jag börja bli lite förkyld, och jag som precis kunnat slutat med nässpray igen.. =(
Och jag för er som inte vet så har jag typ nässpraysberoende och det är inget man vill ha kan jag lova.
När man väl kunnat slutat att ta det så blir man alltid förkyld så man måste börja igen och då är det kört på ett bra tag kan jag lova..
men är ju så kallt ute på kvällarna nu så skulle inte alls förvåna mig om jag blir förkyld. :O

Ne  nu ska jag hitta på något att än datorn, hejs!




Kommentarer
Postat av: ANGELICA.BLOGG.SE ♥

Hej!



Jag har just nu en tävling på bloggen där du kan vinna ett valfritt iPhoneskal till ett värde av 500 kronor! Vill du vara med?



Besök: http://angelica.blogg.se/2011/september/vinn-valfritt-iphoneskal.html



Är du inte intresserad av sådana här tävlingar så ber jag om ursäkt!

Kram

2011-09-03 @ 19:17:59
URL: http://angelica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0