London 2013

 
 
 
 
Resan som jag och Nita pratat om i ca 1 år ha äntligen blivit av och det är en resa jag verkligen kan kalla ett äventyr! 
Resan mot London startade vid kl 08:00 på måndagmorgon med tåg från Sundsvall- Arlanda, flygresan startade vid ca halv 2 och gick jätte bra. =)  Förväntansfulla tjejer blev direkt lurade av en taxichaufför, vi tänkte att ta vi en taxi nu så vet vi att vi kommer rätt direkt.  aa jo tjena, föreförsta måste chauffören tagit en rejäl omväg för att göra resan extra dyr och sedan så hade han noll koll på vart vårt hotell låg och åkte i cirklar och skulle fråga folk, ha de inte bättre koll än så? Nedu de blev en jävligt dyr taxiresa men fram kom vi tillslut iaf och tänkte vafan är det här, såhär såg det inte alls ut på bilderna då vi bokade hotell och som vi förstog det så skulle det inte ligga sådär långt bort heller som det gjorde.. Men ja vi kände oss lite lurade av Expedia som vi bokat av och hade hamnat på ett ställe som heter Southall(lillindien).. Men vi skulle ju bara sova där så sån fara var det ju inte, men det kunde såklart ha varit lite närmre men nu vet vi det till nästa gång och vet precis vart man kan bo. 
Där vi bodde nu tror jag att halva Indien bodde också, det var t,o,m så att man kunde välja om man ville ha indisk eller engelsk frukost på morgonen. xD
Tisdagens försök att ta sig till oxford circus va ju ett äventyr skulle man kunna säga, vi fick hjälp av en gubbe.. trodde vi ja.. antingen blålurade han oss totalt men han verkade ju snäll så han kan lika väl ha hört fel och missuppfattat oss.. men ja vi hamnade på ett tåg 8 mil åt helvete, ut på landet till ett annat ställe som hette Oxford. xD Vi satt på det där tåget i några timmar och tänkte ska det vara såhär långt? ska vi verkligen åka åt det här hållet, aja den ta väl en annan väg då bara, kanske därför det ta lite längre tid... 
Tillslut fattade vi att det här kan inte vara rätt, inte en endaste liten stadssyn på långa håll utan det vi såg var fält, åkrar, traktorer, kullar åsådanna saker, det var jätte fin miljö åså där men det var ju så fel. xD
Vi skulle ju inte ut och mjölka kossor direkt.. och det fula var att våra oysterkort som vi åkte med på bussar/tunnelbana och liknande funkade ju inte där eftersom Oxford inte låg i London så vi kunde varken ta oss ut från perrongen eller på ett tåg. Som tur var så fixade en snäll vakt så vi kunde åka tillbaka ändå, gratis, så ca 4 timmars åkande gratis.. ;P 
Tillslut kom vi rätt iaf och det blev en del shopping :D Vi var rätt trött och slut på kvällen då vi kom hem efter allt resande och trängsel bland folk. 
 
På onsdagen var det bra väder och vi kunde kolla lite sevärdigheter,fota, shoppa ännu mer åså, tro vi gick så mycket att fötterna blev runda och mina strumpbyxor hade seriöst slitits sönder. :o
En bra dag med andra ord utan kaos!! :)
 
På torsdagen hade vi hoppats på en helt kaosfri dag men icket, här fortsatt cirkusen.. 
Det börja med att tunnelbanetåget stänger sina dörrar precis då Nita kommit på och vi tröck som fan på knapparna för att försöka få upp de igen men det gick ju inte så där for Nita iväg och ensam kvar på stationen stog lilla jag lite halft orolig och panikslagen.. Som tur är så gå de många tåg ofta där så det kom ett nytt ganska snabbt därpå men ni kan ju tänka er hur nervös jag var då att det skulle bli fel och att jag skulle hamna åt fel håll!!! Frågade folk 3 gånger seriöst och fick berätta att jag tappat bort min kompis för att de inte skulle tro att jag va helt pucko som frågade massa.. 
Men vi återfann varann i Bank igen och tänkte att låt resten av resan gå helt felfritt nu, snälla..
Hmm?? Nitas biljett gick inte att skanna av till väskkontrollen så jag kom in men inte hon, men då nån annan drog biljetten så funkade det konstigt nog..
Jahapp väskkontrollen då.. ja men det här gick ju finfint.. ne vänta här nu.. wtf MIN väska svänger in på kontroll.. men va i hela helvetet tänkte man då men så slog det mig i huvudet att det var en julklapp som jag glömt tagit ur den väskan som jag vet inte skulle varit där och bara för att han visste att det var jul och det var en julklapp så behövde han inte öppna den och jag fick behålla den.
Nä men då sen så funkade inte våra biljetter innan vi skulle kliva på, det bara pep och pep och då skulle vi tydligen vara tvungen och byta platser på flygplanet också, visst de gjorde väl inte så mycket men undra varför?
Så ja denna resa ha ju verkligen varit en cirkus, men samtidigt ett äventyr och vi ha garanterat fått se mycket mer än många andra! :) Och vi har ju lärt oss rätt mycket också utav denna resa. :P
 
Flygningen igår gick bra, dock va de så sjukt disigt innan de blev mörkt och rejält mycket luftgropar så kändes som man hade tryck i huvudet hela tiden så gick ju knapt och tänka men vi hade kortlek iaf så resan gick rätt fort ändå.
Sedan blev det mat och chill i några timmar på Arlanda innan tåget skulle ta oss hem igen så vi var inte hemma förän vid 12. :)
 
Men det var en bra resa trots lite cirkus och strul men det var iallfall inte sista gången jag åkte till London. :) Bilder kommer upp någon annan dag. :)
 
 
*BTW gud vad gott det var med svensk frukost imorse! den brittiska maten var inte riktigt min smak ;P*
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0