regn regn och regn

Sommaren är över, klart att finvädret skulle försvinna så fort jag slutat jobba liksom.
Men men nu är det mysväder istället och sånna dagar kan man passa på att göra andra saker som man kanske inte vill göra då det är finväder. :)

I fredags var det tänkt att jag och Nita skulle leka lite skogsmulle och plocka lite blåbär, men då mr.Rain bestämde sig för att komma på besök så beslutade vi oss för att skippa det och ta en dag på birsta istället. :)
Blev en runda inne i Birstahuset, en sväng på Ikea och även en trip bort till Dollar och det enda jag kom hem med var ett par förvaringslådor från Ikea. Valde även att stå i längsta kön då jag skulle betala bara för att jag såg att Linnea stog i kassan, så det fick vara värt lite extra väntetid för att komma och handla och snacka lite av henne. ;P
 
Vid Dollar hade det hänt någon olycka och klart att vi blev lite nyfikna och behövde kika lite. ;P
Det verkade iaf ha gått ganska bra för de inblandade som tur var.
 
Igår var det lördag, en dag som spenderades på Eon för att se hockey. De hade satt in laget som var 99/00 som skulle möta årets timrålag så Zäta och många andra gamla timråspelare var på plats. Det var en ganska jämn match men det var trevligt. :)
Efteråt blev det hem och äta lite mat i form av kycklingsallad innan Linnea kom hit för lite filmmys. :D
När det är dåligt väder och man är lite trött så tyckte vi att lite godis, en rolig film och massa snack passade för en bra lördag så det var trevligt.
 
Idag är det söndag och såklart regn så jag ha dragit på mig min mysiga, rosa kofta.. Love it :D<3
Har letat hela morgonen efter en klänning till finsittningen men det verkar som att det är stor press på klänningsshopping nu då det bara finns kvar storlekar som L på alla de fina klänningarna.. Är väl inte meningen att jag ska behöva tjocka upp mig för att kunna ha en fin klänning? :o Ne får hoppas att jag hittar någon fin snart för nollningen börja närma sig allt mer och mer och jag måste snart vara klar med alla grejer vilket jag inte är.. :O
 
Har även försökt att läsa lite idag inför det kommande provet, wohoo!! inte alls pepp men men man får försöka och läsa så gott man kan iaf.  Har iaf gett upp för dagen och ska ut på en promenad med mamma nu så man får lite luft innan man ska sätta sig i soffan för att spela lite Bingolotto. Ny programledare och premiär så man måste väl testa och se om man har någon tur att vinna något kanske. ;P
 
Hoppas ni har haft en bra helg för det har jag. :)

Kommentarer
Postat av: Zenitha Nordqvist

Sommaren är inte över än! Bara regnet kan sluta. Men på radion sa de att enligt statistiken så är augusti lika varmt som Juni och september ska vara minst lika varm som maj så vi får hoppas på mer sol och värme och en varm höst. :)

Ska börja plugga snart jag också, i helgen till och med. Ska låna några böcker och passa på att läsa då jag jobbar natt. Får se om jag blir nå klokare. :)

Svar: ja fast längre än sepetember få de inte vara varmt, vill ju ha en tidig vinter ja :P HAHA hoppas iaf inte att de regnar under hela nollning, vore trist. :P

Ja lika bra de kanske, hellst hade man velat slippa plugg nu men men, bara kämpa :P
Elin Andersson

2013-08-12 @ 05:04:27
URL: http://nitashundvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0