sammanfattning av veckan =)

Det börjar närma sig fredag så tänkte berätta lite om veckan då jag inte hunnit skriva så mycket om just sånt.
Denna vecka har varit lite speciell då jag haft 2 utflyktsdagar till en förskola och förskoleklass. När man har Vfu(praktik) så kan man få göra som en utflykt till ett annat ställe och vara med där så jag var en sväng på Örnens förskola i måndags och lyssnade lite då de hade språkgrupp, rätt intressant och se. :) Fick dessutom slängkyssar av en liten pojke då jag gick därifrån, gulligt. :P
Åkte på Birsta efter en sväng med mormor och åt sallad på ett ställe där, jätte gott var det.
 
I tisdags så var jag tillbaka till min kära grundskola som jag gick på för ett antal år sedan. Så där var jag i förskoleklassen och var verkligen jätte roligt för var många lärare som jag hade då som jobbade kvar nu och sedan hade även några av mina högstadielärare hoppat dit så var lite roligt. Det var också roligt att några kände igen mig och några inte men skolan var iaf sig ganska så lik och man fick sånna minnen från när man själv gick där när man var ute på skolgården och så, och skogen som var så stor och djup, haha man hade nog bara korta ben. :o
Jag insåg iaf att jag har mina stylttalanger kvar och barnen bah: wooow, ingen på skolan kan gå sådär långt med styltor!! xD Ne men det var jätte roligt och få komma till Laggarberg som skolan heter då. :)
 
På kvällen tog jag tåget tillbaka till Gävle, kändes både bra och inte denna gång.. Kändes konstigt då jag varit hemma eller ja och myst med familjen i fjällen ett tag och sakna tillbaka till Åre faktiskt, så härligt där.. Men samtigt så såg jag framemot att komma tillbaka till förskolan jag ha min praktik på efter att ha varit borta ett tag.
Hade super ont över bröstet så fick andas som om jag skulle föda en unge eller något, gjorde så ont så jag nästan ville gråta, efter några tabletter så blev det lite bättre som tur var.. :O
Hade as mycket packning också efter fjällsveckan och eftersom tvättmaskinen här har varit sönder så hade jag dragit med mig lite hem till Timrå så hade en del och dra tillbaka..  Envisades med att bära upp alla väskor samtigt upp för alla trappor eftersom jag inte ville gå upp och ner flera gånger så igår hade man as ont i ryggen tack vare det, inte så bra kanske.. :p
 
Igår var jag tillbaka på förskolan i Gävle igen och det var roligt och komma tillbaka då barnen nästan hoppade på mig då jag kom, alla skulle krama mig och alla ville sitta i mitt knä eller va med mig så det var jätte roligt att de blev glad att jag kom tillbaka. :D
Åsså idag då så har det varit en lång dag på förskolan med regn ute så man har inte riktigt blivit pigg för att solen aldrig kom upp liksom, men det var en ganska skön dag endå med lite spel och så. Jag gjorde ett eget spel som barnen faktiskt tyckte var roligt hehe. :P
Väl hemma så märkte jag att det var en larv i besticklådan så fick lite panik där ett tag, så ikväll har jag diskat alla mina bestick och typ kollat igenom de andra lådorna och dammsugit i de lite, men som tur var så hittade jag inga fler larver.. :P ursh!!!
Fick skippa och träna nått också bara för att jag behövde fixa med det där.. :O men men, man bränner säkert några kalorier på de där också. ;P
 
Nu ska jag bara slappa lite tills jag ska lägga mig.. =)
Var lite smart och tog "SNABBTORKEN"  på besticken. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0