finsittning

Hade skrivit ett jätte långt och fint inlägg igår morse också försvann allting och jag hade inte tid eller lust att skriva om allting så därför blev det dåligt med uppdatering från gårdagen, men såklart så är jag snäll nog och berättar lite om den dagen nu istället. :)
Igår var det finsittning, den dagen då vi phaddrar släpper ansvaret om våra fina nollor och tar av oss vår ove, den dagen då alla klär upp sig i kostym och klänning och alla blir jätte fina.
På dagen var det jätte stressigt, min tvättkorg var totalt överfylld så hade bokat tvättid vid 12, så slängde in lite tvätt och stack sedan ner på stan i spöregnet för att träffa ingela och fixa lite grejer inför kvällen, som lite strumpbyxor och behövliga grejer, tog en lunch på gallerian också så vi inte skulle hungra ihjäl innan kvällens middag.      Därefter blev det hem till mig och fixa oss lite innan förfest hemma hos Emelie, och allt kändes så stressigt även om vi började fixa oss rätt tidigt endå så var väl inte riktigt helnöjd med mitt hår men var ju ingen bal jag skulle på så det fick duga. Jag hann inte ta någon bild på hur jag såg ut tyvärr, hade en svart tubklänning och ett par mönstade strumpbyxor, blåa högklackade skor och en svart kavaj ungefär, kändes ju lite roligt när man springer upp och ner till tvättstugan finklädd och man träffar massa folk i trapphuset, inte direkt den klädsel man brukar ha då man tvättar vanligtvis. xD
 
Iallafall så var finsittningen väldigt trevlig och rolig med tvårätters middag.

Baconinlindad kyckling med typ nå mosaktigt i muffinsform och nån gegga med grönsaker till - Helt okej faktiskt, kycklingen var väl lite sladdrig så den var svår att skära men det var rätt gott endå. :)
 
Till efterätt blev det chokladtårta och melonsallad, men jag tyckte mer att det var som brownies, men det var väldigt gott även om man var så mätt så man knappt kunde äta något. :P
 
Alla nollor gjorde varsit spex och allas var väldigt bra gjord och rolig att se på, tyckte att det var nästan roligare att få se på spex än när man fick göra det själv speciellt då våra nollor skrivit en fin sång till oss phaddrar, helt klart mer roligt och få höra något sånt än att stå inför alla och dansa/ sjunga eller liknande själv.
 
Efter finsittningen så visade det sig att någon rolig jävel tagit min sprit som jag gömt i en buske och även några tills, men jag hade ganska mycket i min påse och tycker att det är dålig stil om det är någon av vårat gäng eftersom det bara var pedagoger där, men man vet ju aldrig, kan ju lika gärna vara någon alkis eller något som vetat om att vi var där och kollat runt. Man blev väl ganska less som gick miste om en del alkohol och då tyckte några synd om mig så då blev jag bjuden på 3 cidrar haha, fina tjejer <3 :)
Kåren på kvällen var också grymt roligt även om det kändes som att mina fötter skulle gå av, hade inte hunnit gå in mina nya klackisar så var väl nååågot mycket smärta mot slutet.. Men jag försökte dansa på så mycket jag kunde endå eftersom det var sista kvällen med alla folk.
Kommer kännas så konstigt att inte träffa alla varje dag, att inte följa ett visst schema för roliga aktiviteter, men man får försöka hitta på roliga saker iaf, man skulle ju inte palla nollningen jämt, kroppen behöver ju vila lite också. :)

Men tack alla som medverkat i detta års nollning, har varit grymt roligt. :)
 
 
De här är typ den enda bilden jag har sedan igår, ser ut som att mitt bröst ska ramla ut men det är nog bara för att jag satt åt sidan hoppas jag.. :P
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0