ÄNTLIGEN!

Goddagens!!
Såhär såg jag ut i morse då jag skulle cykla till skolan i världens spöregn, jag var medveten om att det regnade men genom fönstret och i vattenpölen utanför såg det endast ut att regna lite. När jag kom ut så visade det sig att det öste ner så då ångrade jag att jag inte tagit på mig mina regnbyxor som hör till den där jackan för att slippa få blöta byxor, jag önskade att jag valt en frisyr så jag kunde haft mössa eller luva istället för att komma fram med vatten droppandes från hela huvudet och ansikte. Det roliga var att jag fick gå på toan och torka av mig då jag va framme så kommer det en kille med glasögon som ser typ dubbelt så värre ut än mig då hela glasögonen var igenimmade och det verkligen rann om stackarn, han måste nog ha gått iaf..
 
Aja idag har vi haft kursens första bildlektion där vi fått varit väldigt kreativa och fått använda oss lite av vår fantasi. Jag själv har alltid tyckt om att rita och måla så för mig gick dagen jätte fort trots att den var så lång, man var koncentrerad hela tiden på vad man skulle göra så jag hann inte ens med någon fika men för första gången på länge så kände jag att jag behövde inte den rasten för tiden gick så fort..
Det var jätte kul och måla och här är lite av resultaten för dagen:
Ska förklara lite vad uppgiften till bildena var så ni förstår varför de ser ut som de gör..
 
Översta bilden till höger: Detta var en gruppuppgift där vi fick skriva vårat namn, därefter skulle vi dra linjer från olika kanter så det bildade mönter och små fält, När vi hade gjort det så fick vi reda på att vi skulle måla fälten och inget fält fick vara de andra likt så vi fick ta hjälp av mönster och figurer av olika slag.
Vi ångrade lite då vi fick reda på att vi skulle färglägga alla att vi gjort så många streck.. men det blev iaf ett fint konstverk.
 
Vänstra bilden: Här fick vi gå med en pappersram kring vårat mästerverk vi gjort och leta ut någon del som kan symbolisera ett minne från förskolan, sedan skulle man måla vidare på det. Jag orkar inte gå in på vad minnet var för något just nu så det kan ni få klura på och gissa, den som gissar rätt får en kaka eller något annat gott.
 
Nedersta bilden till höger: Denna gång skulle vi gå med ramen på stora bilden igen och välja ut något vi trodde kunde bidra till något fint, jag valde kaninen.. :) Sen fick vibara använda fantasin för att göra denna bild fin( fin för sig själv, de andra behöver inte tycka det).. Så vi fick använda glitter och paljetter så det var jätte skoj. :) Jag själv tycker att min se ut som någon sagovärld, candyland ungefär.. :P Den är färgglad iaf vilket är väldigt typiskt mig. ;D
 
Men de var roliga uppgifter så hoppas att de bli lika roligt på nästa bild.
 
När jag kom hem så hade min efterlängtade datasladd kommit så nu är min dator efter 2,5 dygn äntligen återupplivad, jag har verkligen saknat dig datorn... ;P Ni kan ju tänka er vilken abstinens man få och panik när man vet att man har saker att göra på dator och saker att kolla, sen när man är hemma i Timrå så har man ju familjen hemma i huset att umgås med så då tänker jag inte lika mycket på datorn men när man är här hemma helt alone så blir det riktigt tråkigt efter ett tag att typ se på tv eller skriva på papper då man plugga m,m
 
Aja känns skönt att ha my pink baby tillbaka och nu har jag sk. helg, med sk. menar jag att jag är ledig från skolan men har endå plugg att göra men helg som helg får iaf ta det lungt på morgonen och gå runt i pyamas hela dagen om jag känner för det.. :D
Men ikväll ska jag iaf boxas med Nathalie så att gäddhänget försvinner. ;) HAHA 
 
Ha en bra fortsatt dag!! :D <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0