Nya mål.

Idag har jag haft drama, rätt kul och okej dag liksom. =)
Dock så är man ju lite slut då man kommer hem som vanligt så orkade inte träna idag trots att jag har ångest över att jag inte tränat så mycket de senaste dagarna men får träna till helgen istället och göra det hårt då.
Om ni undrar och tror att jag är riktigt duktig under dieten efter som jag varit dålig på skriva om det så kan jag säga att jag har kommit ifrån det lite efter allt kalasande hemma åså, tänkte att jag skulle vara stenhård denna vecka igen men insåg att det kommer bli en del fusk när det är tackmiddag imorn och säkert till helgen och jag kände mig helt enkelt inte sugen på att äta så igår, jag känner såhär: jag vill äta på det sättet för att gå ner lite och hålla en bra kroppsform, men samtidigt vill jag äta mer riktigt och nyttigt på det sättet.
Så jag tror att jag ska prova att göra så ett tag och kanske gå tillbaka till dieten om ett tag om jag känner att det behövs och denna gång tänkte jag mig något åt denna stil:
 
  • Det ska vara nyttigt och fiberrikt, jag får offra mig att kliva upp några minuter tidigare för att göra gröt( Grahamsgröt och havregrynsgröt är nyttigt och bra för magen). Det ska vara en bra frukost så jag orkar med, Yogurt med fiberflingor/banan eller annan frukt. Fiberbröd/mörkt bröd, absolut inge vitt bröd som tekakor, fralla eller något hur gott det än är, något ägg kanske en kopp te. Det låter som en bra frukost tycker jag.

 

  • Jag tänker endå skippa pasta, potatis, ris och sånt så gott jag kan, är det någon mat som jag känner att jag absolut behöver t.ex. mackaroner i så fine, nångg gör det inget fast jag tillagar sällan sånt själv.
 
  •  Jag ska försöka äta mycket frukt och låta bli godsaker som godis, chips, glass, kakor och liknande, men unna sig nångg då och då får man väl göra.

 

  • och såklart så ska jag fortsätta att träna mycket.
 
Jag tror att det kommer att kännas bra att vara nyttig på det här sättet och jag ska försöka bli en "morgonpigg" människa för att orka göra bra och stadig frukost på morgonen.
 
Detta börjar jag med på torsdag.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: nita

Det är så gott och känns så bra hela dagen om man äter en bra frukost. Jag ska baka eget fiberriktbröd. Är nyttiga frallor lixom. :D

Svar: ja jag älskar frukost och känns så himla svårt att äta bara yogurt och nått ägg/skinkskiva liksom som jag gjorde först, jag vill ha någon stadig och god frukost som man klarar sig på ett par timmar. :DÅh låter najs, jag är också sugen på att baka något nyttigt bröd men ha inte orkat kolla upp något bra recept än, men om du baka några och de va god så fåru gärna tipsa om recept. ;D
Elin Andersson

2012-10-02 @ 21:28:02
URL: http://zphoto.blogg.se/
Postat av: nita

Har ett recept jag ska testa. Är havregrynsgröt med i receptet. Haha! Hanna gjorde det och använde 3 olika sorters mjöl men i receptet står det bara om vetemjöl. Men tar man nyttigare så funkar det för hennes blev as goda!

Svar: vadå bröd på havregrynsgröt? :p
Elin Andersson

2012-10-04 @ 17:21:20
URL: http://zphoto.blogg.se/
Postat av: nita

Ja! Två portioner havregrynsgröt ska det vara i smeten. XD

Svar: jaha lät ju lite roligt xD undra om de är gott. ;P
Elin Andersson

2012-10-05 @ 08:18:03
URL: http://zphoto.blogg.se/
Postat av: nita

Det är gott. Har smakat brödet Hanna gjorde, och jag som inte en tycker om den gröten. :)

Svar: jahaa najs, kanske man borde prova de nångg då. ;P Jag gillar den gröten iaf :D
Elin Andersson

2012-10-05 @ 10:26:16
URL: http://zphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0