lerig bild

Idag hade vi bild på skolan och temat idag var lera så vi har fått gjort lite olika saker och bl.a. lite av de som finns på bilden.
-Vi gjorde en lervärld i grupp, sedan gick vi in i en annan grupps värld och skulle skapa ett problem/ en berättelse utifrån vad som hände.
- Vi fick prova på olika lertekniker, ringla, tumma, vi byggde en maskin och tryckte mönster och gjorde en borgliknande laburint typ. Ja vi gjorde ganska mycket och leran torkar ut händerna så man känner sig jätte sträv om händer nu bara därför men det var en helt okej dag. :)
 
Slutade vid tre så då drog jag och Ingela ner på stan och åt lite sallad, lämnade in mina prover till Vc och kollade på lite grejer till tacksittningen som är på onsdag, så nu ha jag fixat klart alla kläder till det, bara något drickbart som fattas. ;P
Passade på att köpa hem frukter så nu sitter jag och äter en supergod fruktsallad med banan, ananas, äpple och kiwi, mumma.. Blev förövrigt ingen vinst på någon av mina 2 sverigelotter som jag vann från bingolotto, var ju synd.. Vinner alltid bara skit när jag väl vinner.
 
Aja ikväll blir det bara lungt, ska se på xfactory nu och sedan tänkte jag typ göra lite korsord eftersom jag fick en ny tidning idag och har en del kvar på min gamla.
Ha en bra kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0