Halloweenkänsla..

Ursh vad de regna nu, riktigt ruggigt höstväder som man verkligen inte vill vara ute i.
Jag får lite skräckfilmskänsla då jag tittar ut genom fönstret, Det är kolsvart ute, nästan så man inte ser något. Det man ser är regnet som stutsar ner i de stora vattenpölarna, träden som svajar av vinden i det mörka..
Ursh jag skulle inte vilja gå ut nu, jag tycker inte riktigt om hösten just för att den är mörk och lite smått läskig.
Jag blir som instängd i min lägenhet efter klockan 5 då mörkret fallit på, jag har inte tränat RIKTIGT på ett tag nu både för att jag inte hinner av allt plugg men en stor del har också med att göra att jag inte gillar att vara ute i mörkret, speciellt inte själv. Jag får en känsla av att någon ska förfölja mig, hoppa på mig när jag inte ser, vänta i någon buske och hoppa fram när jag går där, att någon bara ska ta tag i min axel eller liknande.
Jag skulle inte kalla det mörkrädd för jag är inte rädd i mörkret inomhus, jag är inte rädd tillsammans med någon ute, det jag inte gillar är nog det som finns där ute, det som kan gömma sig i mörket och på kvällen.
Mörker när jag är inomhus är mysigt för då kan man tända ljus åså men ute och höra vinden, det kalla regnet eller inbillningarna av att någon ska vara bakom än, det är läskigt.
Vintern är bättre för då lyser den vita snön upp lite så då går det bättre att vara ute, men det känns tråkigt att känna sig instängd på kvällarna nu, jag vill ut och träna men bli hindrad och ska därför passa på att träna mycket under de två veckors lov som jag kommer vara hemma i timrå då jag kan använda mig av mina träningsmaskiner hemma och då jag kan ta promenader om kvällarna tillsammans med t.ex. mamma eller pappa.
Jag har också tänkt ett jag att skaffa ett överfallsalarm, det finns sånna som man sätter på som en klocka/armband och är ganska diskret, de låter jävligt högt om man trycker på de och jag tror att jag skulle kunna känna mig mer trygg om jag hade en sån i min närhet.
Känns också bra att jag kommer befinna mig hemma i Timrå under hela December så jag kan träna, träna, träna inför all julmat och så att jag kommer ut lite för att jag gillar ju att vara ute i friska luften egentligen..

Nu ska jag göra mig klar för sängen, godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0