Värsta med att vara student

Det värsta med att vara student är nog när det är snålt om pengar och man får börja minska på sina köp ännu mer än vad man redan gjort innan, man får kanske prioritera och köpa mindre roliga saker på affären för att det är de viktigaste som behövs till veckans mat.
Ni kanske har sett att jag haft ett löfte denna månad att dra in på mina köpvanor lite, jag tycker om att shoppa och sånt där så nu när jag sparar pengar till en resa så tänkte jag att jag skulle få köpstopp på kläder, skor och allt sånt där men trots att jag varit jätte snål så har endå räkningar och sådant tråkigt funnits där och maten man måste handla så trots att jag varit jätte snål så har jag jätte lite pengar kvar nu, vilket betyder snåla ännu mer denna vecka för att klara mig till mina nya pengar ramlar in på kontot. Jag har satt över pengar på mitt sparkonto redan så jag har ju fått lite pengar sparade och jag vill ju inte norpa utav de pengarna redan liksom,skulle inte alls kännas bra, så ja snåla är ordet.
Som student får man snåla med maten också genom att äta rester, vilket jag inte är så förtjust i. Jag tycker inte om uppvärmd mat, en del maträtter funkar ju bättre än andra men de värsta man kan värma är maten jag blev tvungen att äta idag : Kött! Finns inget så illa som att värma upp kött/kyckling, antingen blir det torrt eller segt, inget vidare gott iaf, men jag har inte så mycket mat kvar i min lilla frys nu så jag får ju så lov och äta upp det jag har nu och hade ju inte ätit upp köttbitarna igår så fick ju ta den smällen idag då, tyvärr så var det inget vidare gott som jag förväntat mig så blev att jag inte åt så mycket så det var väl tur att jag inte var så hungrig idag då.
Längtar verkligen till nästa helg, då ska jag passa på att äta något gott!
 
 

Kommentarer
Postat av: Zenitha Nordqvist

Jag har typ 100:- kvar på kontot just nu. Snålar ordentligt och försöker äta det som finns hemma även om jag inte är sugen på det. :(

Svar: jag med :( samma här skit drygt. :/
Elin Andersson

2012-11-18 @ 19:16:42
URL: http://nitashundvardag.blogg.se/
Postat av: Erika

Kämpaaa Elin! :) Du kommer inte ångra dig sen, vem har dött av lite äckliga rester? ;)

Svar: Nee 3 dagar till sedankan man leva lite mer lyx iaf, lyx fast ändå snåla typ. Jag vet ju vad jag har för skoj och vänta mig iaf senare. ;)
Elin Andersson

2012-11-19 @ 19:30:50
URL: http://erikahahah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0