tandis :)

Idag har jag varit hos tandläkaren, var jätte längesedan jag var där sist, sist var någon gång i Timrå då de skulle kolla hur mycket man ska betala på det där avtalet/försäkringen man har, jag fick det billigaste eftersom jag hade fina, problemfria tänder. Jag tycker inte om att gå till tandläkaren, jag tycker det är äckligt då det ska peta runt i käften på en med sina fingrar och apparater, sedan så tycker jag att det gör ont, speciellt då det ska ta röntgenbilder och ska plåga en med den vassa plattan i munnen, den är hemsk, men som tur är så skulle jag slippa den nästa gång, hon sa att eftersom jag typ aldrig haft ett hål och fortsätter att äta som jag gör nu så kommer jag troligen inte att få något hål heller därför ska man inte stråla tänderna i onödan sa hon, sedan är det ju en annan sak om jag skulle få ont i en tand och gå dit på egen hand då får jag säkert göra sånt endå.
Men idag gick det bra iaf, hon sa att jag hade riktigt fina tänder och det var inga problem alls, hon sa också att mina tänder inte skulle behöva poleras eftersom jag redan hade så fina, välborstade tänder men att hon gjorde de endå för behaglighetens skull. Lite roligt och höra att ja "borstar tänderna noga" för de vet jag inte om jag tycker att jag gör, men jag kan ju inte borta dåligt då heller tydligen. xD
Men jag hade inga hål och det är ju huvudsaken, det firar man med en påse godis och lite andra onyttigheter. ;P
Inte alla som går och köper sånt direkt efter man varit hos tandläkaren, men jag är ju lite som jag är jag och hon sa ju faktiskt att jag skulle fortsätta äta som jag gör nu.. ;) Och då får faktiskt gosaker räknas eftersom de är helg nu.
 
Ikväll tänkte jag bara ha myskväll med mig själv, se på film och äta lite gott. :) Kan vara skönt och ta det lungt lite.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0