duktig ja..

Höll på somna förut så bestämde mig för att göra något så jag skulle bli piggare vilket blev städningen som jag nämnde att jag skulle göra i tidigare inlägg, när jag städar normalt så dammsuger jag och torkar lite grann bara, typ plockar bort lite grejer eftersom de är sakerna som ligger framme som gör att de ser stökigt ut. Det är sällan jag orkar skura eller typ rensa alla hyllor på saker och torka så noga liksom men nu jävlar fick jag något ryck och var jätte duktig på städa helt plötsligt. hittils så har jag bara städat inne på toan, eller ska inte säga bara för det kan ha varit den äckligaste städningen jag någonsin gett mig in på och då menar jag inte att göra ren själva toaletten är äckligt, de var väl det minsta problemet utan fick ett ryck och drog ut allt ur skåpet och dammtorka det vilket var väldigt behövligt, sedan tog jag hjälp av duschen och duscha ner typ hela golvet och efter den synen jag fick då så tror jag att jag måste göra det oftare för allt damm släpper inte med hjälp av dammsugaren och en vanlig skurmopp, inte på det där golvet för de är lite konstigt om man säger så, annat med de övriga golven här de är nästan hal istället, Ja men sen blev det ju istället massa äckligt damm i avloppsgrejen i duschen så tog bort de locket och tog bort det, är ganska stolt över mig som gjorde det för jag trodde jag skulle kräkas, så himla äckligt med hår och damm men mer än så blev det inte, ville inte ge mig in på att rensa hela avloppet, den dagen.. helt ärligt så vet jag inte ens hur man gör det och kände inte för att ta reda på det nu, ursh och fy.. tur det finns handspit. ;P Men jag kan säga att badrummet glänser, det blev jätte fint och känns fräscht också så nu väntar jag på att golvet ska torka riktigt så jag kan lägga tillbaka mattan och andra grejer.
Funderar på om jag har städat klart för idag eller om jag ska fortsätta när jag endå är igång, det är nog ingen idé att börja med köket innan jag har ätit iaf, då är det säkert lika kaos efteråt som det är nu, köket kanske jag ska ta på fredag innan jag får besök av två fina vänner, längtar. Och stora rummet?hallen? ne föresten efter denna städning så får det nog räcka för idag, kommer endå bli så seg efter att jag ätit mat, får fortsätta lite på onsdag också kanske så tar man ett rum i taget, helt okej, fast en sak måste jag göra med köket och det är att diska efter maten och få bort min hög.
Byebye!!
 
 

Kommentarer
Postat av: Zenitha Nordqvist

Köp en skurborste, lättare att få rent hela badrumsgolvet då. Är inte så jättebra att spruta ner hela med vatten så. :)

Svar: Ha inte plats för fler sånna där grejer och tro de inte är nån fara och gö så, skrapar ju upp det och det är ju samma golv som inne i duschen så de tål ju vatten. :P
Elin Andersson

2012-11-19 @ 16:10:13
URL: http://nitashundvardag.blogg.se/
Postat av: Zenitha Nordqvist

Men en skurborste är ju liten. XD
Jajo, vet bara att mamma har sagt åt mig att inte spola av golvet så.

Svar: men pappa bruka göra de då han städa toan, bara man inte spruta ut vatten på golvet utanför så är det lugnt. :)
Elin Andersson

2012-11-19 @ 18:17:46
URL: http://nitashundvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0