Skidskola dag 1


Imorse var det inte sovmorgon och ligga och dra sig i sängen som gällde för mig, utan det var upp klockan 07:00 för att fika, och ta fram alla skidgrejer och dra till backen för lite jobb.
Dagen började med skidlekis i någon timme och fortsatte sedan med skidskola.

Kändes riktigt spännande och roligt och gå dit i morse, tidigare har jag varit hjälpledare men nu är jag ledare och har en egen grupp med hjälpledare som hjälper mig istället.
Jag är ledare för en grön grupp, vilket är nybörjargrupp så första dagen är alltid jobbigast då man får klättra och dra upp barnen för backen.
Men det som är roligt med att vara huvudledare då är att jag kan köra med hjälpledarna, t.ex då vi drog barnen upp med en lös liftpinne så kunde jag skrika att dom skulle skynda sig, liften var för mesig och massa bara för att jag vet hur sjukt jobbigt det är själv, kul och jävlas med folk. xD
Ne men jag tyckte att det gick bra och barnen verkade ha roligt och gruppen funkade super, trots att vi hade några busiga pojkar som drog ut kvastarna i snön hela tiden. xD

Efteråt var det tänkt att jag skulle åka med Simon och Niklas i backen men dom dissade ju och typ alla andra hade dragit eller skulle åka med någon annan så då drog jag hem med och åkte på BIrsta med mamma istället för att köpa en present till mormor, boka synundersökning till mig och kolla in några glasögon ifallatt man skulle behöva det.
Nyss har jag gasat lite skoter på gatan, gick upp till han längst upp på gatan och snodde skotern av pappa, men då fick man ju höra gnäll om att man körde för fort sen då, men vafan det finns faktiskt värre på den här gatan och lite kul måste de ju få va. ;P Fast nu starta inte skotern mer, och jag gjorde ju inget konstigt med den så det kan inte bero på mig iaf. :O Konstigt.

Nu är jag ganska tröt och slut efter dagen så ikväll blir det bara lungt hade jag tänkt så jag orkar med ännu en jobbdag imorgon. :)
Ha en trevlig helg. :)

Kommentarer
Postat av: kattisEriksson

hehe tackar :) roligt att se hur man förändras under åren :) Okej har du börjat hitta i stan än ? Haha jag gick å la mig och kollade på film innan jag somnade tidigt :)

2012-01-28 @ 17:30:47
URL: http://ekattis.blogg.se/
Postat av: kattisEriksson

Men det är bra det iallafall :) jag hittar ingenstans typ å har snart bott här ett år :p men mitt lokalsinne har aldrig varit nått att hänga i granen ;)

2012-01-29 @ 10:07:40
URL: http://ekattis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0