B- byxor


Pösiga jeans                  Tighta jeans                 Chinos                     Mjukisbyxor            täckbyxor

Som ni ser finns byxor i många olika modeller, här ovanför finns ett expempel på 5 olika byxor och det finns såklart fler än så, Allt från tighta jeans till hängiga haremsbyxor eller stora baggy jeans, ett par färgglada täckbyxor till ett par strumpbyxor.. ja nått sånt.
Vad använder jag för sorts byxor?
Jag använder väl ganska många olika stilar på byxor för ena dagen känner jag för ett par slimmade stuprörsjeans som kan vara snygg till stövlarna eller liknande, medans en annan dag kan jag känna att pösiga jeans är så otroligt snyggt och skönt.

Jag använder inte mjukisbyxor så ofta, det var mer förr då jag gick på högstadiet och alla gick runt i mjukisbyxor jämt, på den tiden bodde man nästan i de där sköna, slappa byxorna men nu använder jag bara sånna ibland om jag inte ska göra något speciellt eller kanske en slapparkväll i soffan framför tv, något sådant. :P

Jag tycker väldigt mycket om märkesbyxor som en del kanske har märkt då jag lagt upp några jag köpt eller tänkt köpa, har lite svårt att lägga pengar på ett par jeans på en vanlig affär då jag vet att jag mycket hellre vill ha de as snygga rutmejeansen t.ex, jag lägger mycket hellre mina pengar på ett par riktiga jeans än ett par andra även om jag kan tycka dem är fina. Men om jag är ute efter ett par vanliga svarta eller något så skulle jag nog hellre köpa dem på typ gina eller något, för då behöver dem inte vara så speciell, om ni förstår hur jag mena? :) Samma med täckbyxor, också en sak som jag är beroende utav ett märke på då man vill ha stil och kvalitet. =)

Ne men jag tycker att byxor är något bra som vi behöver här i Sverige så vi inte fryser benen eller något annat av oss, speciellt på vintern. Det roliga är att dem kan se ut på så många sätt,olika material,detaljer och färger m,m.


Jag tror att dem byxorna, som är ett av mina nyaste par som får stå som mina favoritbyxor just nu. :)
Har ni några favoritbyxor? hur ser dom ut ? :)


Kommentarer
Postat av: nita

Mina favoritbyxor är mina ljusa jeans som tyvärr och spucke på ett opassande ställe. ):

2012-02-29 @ 20:10:30
URL: http://zphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0